اپل با ارائه مرورگر جدید خود، مایکروسافت را به مبارزه می‌طلبد

شرکت اپل قصد دارد به منظور خارج کردن بازار از انحصار مایکروسافت، مرورگر جدید اینترنتی خود را برای ویندوز با عنوان «سافاری ۳» وارد بازار کند. به گزارش پایگاه اینترنتی دویچه وله، پیش از این فقط کاربران رایانه‌های مکینتاش Macintosh می‌توانستند از این مرورگر استفاده کنند اما اکنون تمامی کاربران قادرند از مزایای «سافاری» که نسخه آزمایشی آن را به طور رایگان می‌توان از اینترنت دانلود کرد، استفاده کنند.

«استیوجابز»Steve Jobs رییس اپل در کنفرانس سالانه نوآوری‌های اپل در سانفرانسیسکو، «سافاری» را «سریع‌ترین مرورگر اینترنتی برای ویندوز» توصیف کرد.

به گفته وی «سافاری» قادر است تا دو برابر سریع‌تر از دیگر مرورگرهای اینترنتی، وب سایت‌ها را نمایش دهد.

جابز در این کنفرانس در توصیف سرعت «سافاری» گفت: فکر می‌کنیم کاربران ویندوز هنگام گشت و گذار اینترنتی، از دیدن سرعت «سافاری» کاملا تحت تاثیر قرار بگیرند.

در حال حاضر در دنیای ویندوز، مرورگر «اکسپلورر» شرکت مایکروسافت با اختلاف زیادی در جایگاه اول قراردارد. ۷۸درصد از رایانه‌های دنیا دارای اکسپلورر هستند. پس ازاکسپلورر، مرورگر «فایر فاکس» با ۱۵درصد در رتبه دوم و «سافاری» نیز با ۵درصد در مقام سوم قراردارد.

این در حالی است که «سافاری» در کنار توانایی‌های گوناگون، هنوز نمی‌تواند وب سایت‌های مختلف را در یک پنجره واحد باز کند. این نقطه ضعفی است که اکسپلورر و فایرفاکس پیش از این برآن چیره شده‌اند.

در عین حال کارشناسان سه روز پس از معرفی سافاری درباره خلا امنیتی آن نیز هشدار دادند.

نسخه کامل شده سافاری احتمالا در ماه اکتبر تحت عنوان سافاری ۳ و بخشی از سیستم جدید «مک» به نام «لئوپارد» Leopard به بازار خواهد آمد. اپل قصد دارد تلفن همراه چندرسانه‌ای خود با عنوان «آیفون» را روز ۲۹ژوئن وارد بازارهای آمریکا کند. این محصول جدید اپل با همکاری شرکت بزرگ مخابراتی AT&T به بازار راه می‌یابد. به دلیل امنیت بیشتر، آیفون طوری طراحی شده است که قادر به پشتیبانی از برنامه‌های شرکت‌های دیگر نیست.

هنوز برای عرضه آیفون در بازارهای اروپا تاریخ دقیقی تعیین نشده است.

پیش از این جابز، سه ماه آخر سال ۲۰۰۷ میلادی را زمان ورود آیفون به بازارهای اروپا اعلام کرده بود.