بالاخره بزرگان خانواده موبایل ایرانی تصمیم گرفتند برای فرزند ۱۵ساله‌شان اسمی برازنده انتخاب کنند. مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه از مشخص شدن نام جدید برند تجاری شرکت ارتباطات سیار خبر داد و اعلام کرد نام جدید این شرکت در تیر ماه سال‌جاری اعلام خواهد شد.

این در حالی است که سیم کارت‌های شرکت مخابرات تا به حال با نام‌های مختلفی همچون اپراتور اول، سیم‌کارت دولتی، سیم کارت TCI، شرکت ارتباطات سیار و ۰۹۱در بازار معرفی شده است. در حالی که نزدیک به سه سال از طول عمر شرکت ارتباطات سیار (اپراتور اول) می‌گذرد و این شرکت مشغول آماده‌سازی زمینه حضور خود در بورس بوده است، اما شکایت یک شرکت دیگر به نام شرکت ارتباطات سیار که گویا نزدیک به ده سال سابقه فعالیت داشته است، باعث شد تامدیران موبایل دولتی به دنبال یک نام تجاری برای خود باشند. وحید صدوقی می‌گوید که انتخاب نام تجاری جدید از میان عنوان و طرح‌های مختلف پیشنهادی توسط یک گروه کارشناسی و کمیته‌ای با عضویت مدیر عامل و اعضای هیات‌مدیره این شرکت صورت گرفته است. کمیته فوق‌الذکر ابتدا ۱۰عنوان برتر را از طریق پیام کوتاه مورد نظرخواهی مشترکان تلفن‌همراه قرار داد و سرانجام نام تجاری شرکت از میان پیشنهادهای مشترکان که بیشترین فراوانی را داشته انتخاب شده است.

سود سهام مخابرات قطعی است

صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، ورود ودایع مشترکان به عنوان سهام به بورس را به نفع مردم می‌داند و می‌گوید: تولیدات شرکت مخابرات خدماتی بوده و همیشه مشتری داشته است.

فیضی با بیان این که ودایع سیم‌کارت‌های تلفن‌های‌همراه با نرخ‌های دولتی ۵۰۰، ۴۴۰ و ۳۶۰هزار تومانی، همگی ۲۹۰هزار تومان است، تاکید کرد: ودایع تمام مشترکان نزد شرکت مخابرات چهار هزار میلیارد تومان است.

صابر فیضی همچنین تاکید کرده است که شرکت مخابرات برای توسعه شبکه خود هرگز از ودایع مشترکان استفاده نکرده و اخذ ودیعه از مشترکان به این علت است که در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب تلفن از سوی مشترک، تلفن بدهکار قطع و صورتحساب از ودیعه کسر شود.

این در حالی است که چندی پیش مرحوم حضرت آیت ا... فاضل لنکرانی در پاسخ به ابهامات موجود در محاسبه به روز ودایع مشترکان اعلام کرده بودند در صورتی که مخابرات از ودایع مردم برای توسعه شبکه خود استفاده کرده باشد باید مردم را در سود خود شریک کرده و ودایع آنها را مطابق با قیمت روز محاسبه کند.