در حالی که هنوز درباره وضعیت اپراتور دوم تلفن همراه، حرف و حدیث‌های فراوانی میان مجلس و مخابرات وجود دارد، معاون وزیر ICT از حضور شرکت‌های خارجی در مناقصه اپراتور سوم خبر داده است. مومن با... گفته است: هنوز مشخص نیست چند شرکت داخلی و خارجی از مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه استقبال می‌کنند اما طبق شواهد در حدود ۱۰ شرکت خارجی آمادگی حضور در این مناقصه را دارند که می‌توان به شرکت ترک‌سل و چند شرکت در حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

به گفته وی، تجربه‌هایی که در مناقصه و قرارداد اپراتور دوم تلفن همراه به دست آوردیم، در مناقصه و قرارداد اپراتور سوم تلفن همراه دیده و نقاط ضعف و اشکالات آن از بین برده می‌شود، زیرا اگر این کار را انجام ندهیم، مدیریت نکرده‌ایم.

او تصریح کرد: برآورد ما این است که فضای تقاضا برای تلفن همراه در کشور بین ۴۰ تا ۴۵میلیون به وجود خواهد آمد، البته این که گفته می‌شود تقاضا در عرصه تلفن همراه بسیار کاهش یافته است، شاید به خاطر قیمت سیم‌کارت است چرا که هنوز قیمت ۲۸۸ هزار تومان برای سیم‌کارت دولتی و یا ۱۵۰هزار تومان برای سیم‌کارت ایرانسل برای بسیاری از خانواده‌ها رقم کمی‌ نیست.

توزیع یک‌میلیون و ۷۰۰هزار سیم‌کارت اعتباری.

خبر دیگری حاکی است، یک‌میلیون و ۷۰۰هزار سیم‌کارت اعتباری این شرکت طی پنج ماه گذشته در سطح کشور توزیع شده است.

محمد مهدی عطوفی در مشهد افزود: این میزان از مجموع۲میلیون و ۱۰۰هزار سیم‌کارت اعتباری ثبت‌نامی این شرکت در

بهمن ماه پارسال، توزیع شده است. به گزارش ایرنا وی اظهار داشت: همچنین۶۳۰هزار نفر برای اخذ سیم‌کارت دائمی شرکت ارتباطات سیار در بهمن ماه سال گذشته ثبت‌نام کردند. وی به میزان توزیع سیم‌کارت دائمی ارتباطات سیار اشاره نکرد. وی اظهار داشت: حدود ۱۶۳هزار نفر از متقاضیان استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری شرکت ارتباطات سیار از طریق اینترنت ثبت‌نام کردند. عطوفی گفت: رویکرد ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت‌های ارتباطات سیار با هدف تسریع و ایجاد سهولت هر چه بیشتر در فرآیند ثبت‌نام از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است.

وی مجموع مشترکان کنونی شرکت ارتباطات سیار را در سطح کشور ۱۵میلیون و ۷۰۰هزار نفر ذکر کرد. او گفت: با توجه به راه اندازی اپراتورهای دیگر تلفن‌همراه مانند ایرانسل و تالیا و ایجاد فضای رقابتی بین شرکت‌های خدمات‌رسان برای ارائه خدمات بهینه به متقاضیان، شرکت ارتباطات سیار سعی می‌کند در این فضای رقابتی خدمات هر چه بهتری را به مشترکان خود ارائه کند.

این مقام شرکت ارتباطات سیار در عین حال نگفت که این شرکت طی چند ماه اخیر چرا هیچ سرویس جدیدی (مانند سرویس اینترنت و...) را به مشترکان ارائه نداده و چرا حتی بسیاری از سرویس‌های قبلی مانند پیام کوتاه آن در اغلب اوقات با مشکلات و نارسایی مواجه است.