کاهش 2تا5درصدی قیمت انواع ویدئو پروژکتور

بازار دیجیتال- قیمت انواع دستگاه ویدئو پروژکتور در بازار نسبت به اواخر سال گذشته در حدود ۲تا۵درصد کاهش یافته است. طبق اعلام فعالان بازار، پاناسونیک، توشیبا، اپتیما، شارپ، سونی، بن‌کیو، هیوندا، سانیو و ... از برندهای معروف این کالا در بازار هستند که در بازار ایران مارک‌های توشیبا، سونی، شارپ و پاناسونیک نسبت به سایر برندها از استقبال بیشتری برخوردارند.

افروز، یکی از فعالان بازار خریدوفروش این کالا می‌گوید: به طور کلی دستگاه‌های ویدئو پروژکتور به دو نوع LCD و DLP تقسیم‌بندی می‌شوند که تفاوت این دو نوع در اختلاف کنتراست و عمق رنگ آنها است.

به گفته وی، شرکت‌های پاناسونیک و سانیو در زمینه تولید دستگاه‌های ویدئو پروژکتور حرفه‌ای که بیشتر در آمفی‌تئاتر کاربرد دارند، فعال هستند و اپتیما،‌سونی و توشیبا نیز در تولید ویدئوپروژکتورهایی با قابلیت کاربری خانگی گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده‌اند.

طبق اعلام فعالان بازار، در‌حال‌حاضر مدل PTPISD از دستگاه‌های ویدئوپروژکتور پاناسونیک با قابلیت‌هایی چون تجهیز به سیستم power point و نصب آسان به کامپیوتر به عنوان پرفروش‌ترین دستگاه این شرکت معرفی شده است که قیمتی حدود یک میلیون و ۸۰هزار تومان دارد.

همچنین مدل Lpt-LP۵۰FE پاناسونیک با قابلیت استفاده در محیط‌های آموزشی با قیمتی حدود یک‌میلیون و ۶۰هزار تومان و مدل PC-۷۷۰۰ که یک دستگاه حرفه‌ای است با قیمتی حدود ۱۰ تا ۱۲میلیون‌تومان به فروش می‌رسد.مدل EP۷۱۶R دستگاه ویدئوپروژکتور اپتیما نیز با قابلیت‌هایی چون قدرت پرتاب ۲۲۰۰اندسیلومنت، ۴۰۰۰ ساعت عمر لامپ و کیفیت تصویر به صورت SVGa جدیدترین ویدئوپروژکتور این شرکت است که با قیمتی حدود ۸۷۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام فعالان بازار، انواع دستگاه‌های ویدئوپروژکتور توشیبا با افت ۵درصدی قیمت نسبت به یک سال گذشته قیمتی حدود یک میلیون و ۵۰هزار تا ۵میلیون‌تومان دارند.