اگر به علت دیرکرد پرداخت قبض تلفن همراه با قطعی سیم‌کارت مواجه شدید، دیگر لازم نیست پس از پرداخت مبلغ دوباره به دفاتر مخابراتی مراجعه کنید. به گفته زهیر طیب مدیر یکی از دفاتر خدماتی، کاربران می‌توانند با اضافه کردن ID مسنجر یاهو، MCI-IRAN به لیست تماس‌های خود و ارسال شماره تلفن خود به این ID سیم‌کارت خود را دو ساعته فعال کنند.

طیب یادآور شد:‌ بخشی از این سیستم فعال شده و پس از گذشت یک هفته از مراحل آزمایشی خود اجرایی شده است، مشترکان همچنین می‌توانند اگر سوالی در زمینه مباحث تلفن همراه دارند از این طریق مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کنند.

او تصریح کرد: این ID از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب فعال است و توسط اپراتوری به تمام متقاضیان در سطح کشور پاسخ داده می‌شود، این سیستم در برخی از دفاتر وجود دارد و در فازهای بعدی امکانات جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

ابراز تمایل وزارت ICT برای کنترل پیام‌های کوتاه

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ گونه الزام و اصراری برای کنترل و فیلتر کردن پیام‌های کوتاه ارسالی کاربران ندارد.

صمد مومن‌با...، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه ایران اظهار داشت: شرکت مخابرات و ارتباطات سیار هم‌اکنون امکان نظارت و کنترل بر پیام‌های کوتاه ارسالی کاربران را ندارد.

وی گفت: افراد از این آزادی برخوردار هستند تا پیام‌های کوتاه با مضامین‌های گوناگون برای یکدیگر ارسال کنند به گونه‌ای که در برخی ایام و مناسبت‌‌های ویژه چندین هزار پیام کوتاه از جانب کاربران ارسال شده و وزارت ارتباطات در این خصوص هیچ گونه دخالتی نداشته است.

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات با تاکید بر این که کمبود قوانین در این حوزه مشاهده می‌شود، افزود: کاربران می‌توانند در صورت دریافت SMS‌های غیراخلاقی و نامطلوب با مراجعه به مراجع قضایی شکایت خود را در این مراکز مطرح کنند.

وی افزود: وزارت ارتباطات نیز با دریافت حکم مراجع قضایی اطلاعات موجود از جمله محتوای پیام‌های کوتاه را در اختیار دادگاه قرار می‌دهد.

وی گفت: تا دستور قوه قضاییه در این زمینه وجود نداشته باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هیچ گونه قدرت اجرایی برخوردار نیست.

مومن‌با... تاکید کرد: در صورتی که کنترل و نظارت بر محتوای پیام‌های کوتاه بر وزارت ارتباطات تکلیف شود این وزارتخانه و شرکت ارتباطات سیار کنترل خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی ‌می‌تواند مصوبه ای را در این خصوص داشته باشد و این امر نیز مانند کمیته تعیین مصادیق به عهده وزارت ارتباطات گذاشته شود.

اجزای قیمت سیم‌کارت دولتی ۲ هفته دیگر مشخص می‌شود

خبر دیگری حاکی است رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ظرف دو هفته دیگر اجزای قیمت سیم‌کارت دولتی توسط کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین خواهد شد.

محمود خسروی در گفت‌وگو با فارس در خصوص تعیین اجزای قیمت سیم‌کارت دولتی اظهار داشت: هم‌اکنون پیشنهاد بررسی بهای اجزای سیم‌کارت شرکت مخابرات ایران به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال شده است.

وی پیش‌بینی کرد تا دو هفته دیگر اجزای قیمت سیم‌کارت دولتی توسط سازمان تنظیم مقررات نهایی شود.

دور تازه ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی شرکت ارتباطات سیار از روز شنبه، ۲۳ تیرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

براساس تصمیم شورای اقتصاد و هیات وزیران در خصوص کاهش قیمت واگذاری هر خط تلفن همراه ، به استناد بند «ب» ماده ۴ قانون «اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه و چگونگی برقراری و وصول عوارض و سایر وجوه از تولید کنندگان کالا، ارائه‌دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی» (قانون مشهور به تجمیع عوارض) و به استناد نامه شماره ۲۵۴۲۸/۷۳۹ معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری، قیمت واگذاری هر خط تلفن همراه، با احتساب مبلغ ۵۷۶ هزار ریال به عنوان مالیات، معادل ۲میلیون و ۸۸۰هزار ریال تعیین می‌شود.