بازار دیجیتال- از آنجا که ضریب نفوذ IT و در پی آن گسترش کاربری اینترنت در جوامع در حال توسعه رو به افزایش است لذا نیاز به مراجع اطلاعاتی در بستر وب هرچه بیشتر احساس می‌شود. یک کارشناسIT گفت: اگرچه در کشور ما نیز پایگاه‌های اطلاعاتی معدودی در اندازه‌های کوچکتر به همین منظور تاسیس شده‌اند اما نتوانسته‌اند پاسخگوی تمامی‌ نیازهای کاربران باشند.

محمد فراهانی، علت اصلی معدود بودن این پایگاه‌ها را عدم ریسک‌پذیری شرکت‌های فعال در این بخش دانست و افزود: با توجه به اینکه تا کنون فعالیت‌هایی در خصوص ایجاد منابع اطلاعاتی تحت وب صورت گرفته اما این فعالیت‌ها کافی نبوده و نیاز به مراجع تحت وب بیش از پیش احساس می‌شود.

فراهانی که خود موسس یکی از این مراجع وب با نامwww.parsifa.com است، افزایش منابع اطلاعاتی را، راه حلی مناسب برای رسیدن به داشتن مراجع مفید دانست و افزود: شرکت‌ها با ریسک‌پذیری و هزینه کردن‌هایی همچون صرف زمان، مالی و علمی‌ می‌توانند بزرگترین منابع را ایجاد و در دسترس کاربران قرار دهند. اگر چه تردیدهایی همچون مشخص نبودن آینده اینترنت در کشور وعدم حمایت‌های دولتی می‌تواند جزو عوامل بازدارنده در راه رسیدن به این هدف باشد.

او همچنین در رابطه با سایت parsifa که یک مرجع رایگان کاملا فارسی است، گفت: ما با جمع‌آوری به روزترین اطلاعات و همچنین پوشش دادن ۸۰ تا ۹۰درصد عناوین دانش در بیش از ۳۲ بخش توانسته‌ایم مرجع اطلاعاتی نسبتا کاملی را البته با توجه به داشته‌هایمان راه‌اندازی کنیم تا کاربران بتوانند با سرعتی مناسب و به صورت رایگان از اطلاعات جمع‌آوری شده در parsifa بهره‌مند شوند.