سرویس پست الکترونیک گوگل (جی میل) بر اساس قانونی که به اعتقاد مقامات گوگل احترام به حق خصوصی شهروندان را نقض می‌کند، می‌تواند در آلمان تعطیل شود. به گزارش «مهر»، براساس این قانون ارائه‌دهندگان سرویس‌هایی چون «جی میل» از این پس مجبور می‌شوند، اکانت‌های با نام مستعار را قبول نکنند، هویت زیر مجموعه‌های خود را تغییر داده و آثار فعالیت‌های آنها را تا ماه‌ها حفظ کنند.

این سرویس‌ها درصورتی که در آلمان این قانون را نپذیرند، تعطیل می‌شوند. در این خصوص «پیتر فلیشر» مسوول حقوق خصوصی گوگل آلمان اظهار داشت: «این قانون جدید یک تهدید آشکار برای حق خصوصی است. بسیاری از کاربران جی میل در تمام دنیا برای دفاع از خود درمقابل هرزنامه‌ها یا فرار از فشار دولت‌ها از نام مستعار استفاده می‌کنند. بنابراین سرویس ما موظف است تمام توان خود را برای حمایت از این کاربران به کار گیرد.» براساس گزارش وب پرو نیوز، درصورتی که این قانون به مرحله اجرا برسد، تمام تبادل اطلاعات از طریق شبکه، تلفن، اس ام اس یا دیگر وسایل ارتباط جمعی در تمام شهرهای آلمان می‌توانند، برای حداقل شش ماه ردیابی شوند و در نتیجه سرویس‌هایی چون گوگل که از نام مستعار کاربران خود حمایت می‌کنند، غیرقانونی شناخته می‌شوند و براساس این قانون دولت این کشور می‌تواند از فعالیت آنها ممانعت کند.

این قانون از سال ۲۰۰۸به اجرا گذاشته می‌شود، به همین علت گوگل اعلام کرده است که تا زمان اجرایی شدن آن از بازار آلمان خارج نمی‌شود.