دانشمندان ایتالیایی کشف کردند که مغز تصاویر ارسال شده از سوی چشم را همانند یک دستگاه پخش‌کننده MP۳ می‌خواند. به گزارش «مهر»، محققان مرکز دپارتمان مغز و ذهن دانشگاه تورنتو که نتایج پژوهش‌های خود را در مجله «نیچر نوروساینس» منتشر کرده‌اند، نشان دادند، همانطور که پخش کننده MP۳ فایل‌های موسیقی را به صورت بسته‌های اطلاعات دیجیتالی که آهنگ را شکل می‌دهند، به صورت مداوم می‌شنود و سپس آنها را می‌خواند، مغز نیز مجموعه‌ای از تصاویر شی را از رتین چشم که امکان دیدن اشیا را برای چشم فراهم می‌کند، به صورت مداوم دریافت می‌کند و سپس آنها را می‌خواند.

این دانشمندان در خصوص مکانیزم پردازش اطلاعات بصری مغز، اظهار داشتند که چشم انسان به طور مداوم تمام حرکات شی مقابل خود را کنترل می‌کند، سپس در یک لحظه به طرف یک نقطه ثابت می‌ماند و در این زمان رتین از شی عکس می‌گیرد.

بنابراین در حالی که انسان به شی نگاه می‌کند، رتین عکس را گرفته و یک سری از تصاویر پی در پی لحظه به لحظه را از تمام زوایای شی و محیط اطرافش با کوچکترین جزئیات به مغز ارسال می‌کند.

بنابراین مغز برای پردازش و رمزگشایی تعداد نامحدودی از «فریم‌های تصویر» که از زوایای مختلف شی دریافت کرده است، نیاز به یک مکانیزم بصری پرقدرت دارد. عملکرد این مکانیزم با یک سیستم سخت‌افزاری پیچیده انجام می‌شود که تصاویر رتینی را دسته‌بندی می‌کند.