سی‌گیت هارددیسک یک ترابایتی ساخت

بازار دیجیتال- کمپانی سی‌گیت هارددرایو یک ترابایتی با بارکد ۱۱-۷۲۰۰ساخته است و قرار است این محصول جدید را در پاییز سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه کند. این کمپانی دومین شرکتی است که درایو یک ترابایتی به بازار عرضه می‌کند، قبل از آن و در بهار امسال هیتاچی، درایو یک ترابایتی را معرفی کرده بود. براساس سخنان شرکت سی‌گیت، مجموعه درایوهای جدید۱۱-۷۲۰۰ با میزان ذخیره متفاوت از ۵۰۰گیگابایت گرفته تا، ۷۵۰گیگابایت و یک ترابایت، خود گامی در جهت پیشرفت تکنولوژی محسوب می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آنها، افزایش فشردگی و تراکم هر صفحه دیسک است. درواقع به این ترتیب سی‌گیت می‌تواند در ۴صفحه دیسک به جای ۵صفحه یک ترابایت اطلاعات ذخیره کند.

ملیسا جانسون، رییس‌ بخش تولید محصولات سی‌گیت می‌گوید، ما فکر می‌کنیم ۵صفحه دیسک راه امن و مطمئنی برای ظرفیت بیشتر نباشد، به این دلیل که بخش‌های مختلف دارند.

یکی از دلایل دیگری که جانسون در مزیت تولید درایوهای یک ترابایتی برمی‌شمرد، افزایش بی‌رویه مصرف برای ذخیره یک ترابایت اطلاعات بر روی ۵صفحه دیسک است. تولید درایوهای یک ترابایتی که صرفا چهار صفحه دیسک استفاده می‌کند، از این مصرف اندکی می‌کاهد.

در میان محصولات جدید تولیدی، مجموعه درایوهای۱۱-۷۲۰۰، سریع‌تر از دیگر محصولات تکنولوژی رونق و پیشرفت پیدا کرده است. جانسون می‌گوید، میزان داده‌های ما بالاترین و پایدارترین میزانی است که ما تاکنون تجربه کرده‌ایم. جانسون دلیل این کار را فشرده‌ترین بایت‌ها نسبت به گذشته می‌داند که باعث می‌شود، میزان داده‌ها و اطلاعات آنها بر روی درایوها، پیوسته در حال افزایش باشد.

درایو ۱۱-۷۲۰۰، نسل دوم درایوهای ۵/۳ اینچی است که از سیستم ضبط مغناطیسی عمودی استفاده می‌کند. اولین محصول این کمپانی در این مجموعه بین درایو ۱۱-۷۲۰۰ با ۷۵۰گیگابایت امکان ذخیره، یکی از بهترین و موفق‌ترین محصولات پارسال بود.مجموعه ۱۱-۷۲۰۰ مجموعه جدیدی از دیسک‌ها، هدها را حمل می‌کند که به سیستم اکوستیک کمک می‌کند.