باز هم آخر هفته شد و حجم اخبار موبایل ایرانی با افزایش روبه‌رو شد. در مورد تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه که بحث شماره یک در رسانه‌ها است، معاون وزیر بازرگانی در حاشیه نشست هم‌افزایی صنعت و تجارت از اختلاف نظر میان مدیران وزارت بازرگانی با وزارت صنایع خبر می‌دهد و تصمیم‌گیری در خصوص تعرفه گوشی تلفن‌همراه را به هیات دولت واگذار می‌کند.

گفته می‌شود، وزارت صنایع با کاهش تعرفه واردات نگران سرمایه‌گذارانی است که اقدام به تاسیس خط مونتاژ گوشی تلفن‌همراه کرده‌اند و وزارت بازرگانی هم با افزایش تعرفه نگران بحث تنظیم بازار و رشد قاچاق گوشی تلفن‌همراه است.

یکی بخر، دو تا ببر

اپراتور دوم تلفن‌همراه که این روزها تنوع و حجم تبلیغاتش از کیفیت خدماتش بیشتر شده، اعلام کرده است که امروز ششم تیرماه و به مناسبت روز زن به خریداران سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی خود یک سیم‌کارت رایگان هدیه می‌دهد.

این سیم‌کارت هدیه، تقریبا ظرف مدت یک هفته پس از انجام ثبت‌نام به دفتر پستی محل سکونت مشترک ارسال خواهد شد و در صورتی که مشترک طی مدت ۶۰ روز از تاریخ ارسال سیم‌کارت هدیه با مراجعه به دفتر پستی مربوطه جهت دریافت سیم‌کارت اقدام نکند، سیم‌کارتشان باطل خواهد شد.

باز هم قرعه‌کشی در سیم‌کارت

آن دسته از متقاضیان سیم‌کارت‌های دولتی که منتظر ثبت‌نام دوره جدید این سیم‌کارت‌ها هستند، بدانند که واگذاری این سیم‌کارت‌ها براساس قرعه‌کشی صورت گرفته و بنابه گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار همچنان توان واگذاری به روز سیم‌کارت را ندارد.

همچنین در این دوره از ثبت‌نام، بحث خرید اقساطی نیز منتفی شده و متقاضیان باید تمام مبلغ ۲۸۸هزار تومان سیم‌کارت دائمی

و یا ۳۴هزار تومان سیم‌کارت اعتباری را به صورت کامل و در هنگام ثبت‌نام پرداخت کنند.

مطالبه ودایع به نرخ روز

تبدیل ودایع مشترکان شرکت مخابرات به سهام و محاسبه به روز آن نیز از بحث‌های جالبی است که اخیرا به مطبوعات و رسانه‌های ارتباط جمعی راه پیدا کرده است.

به‌رغم آن که مدیران دولتی وزارت ارتباطات بر این نکته که وادیع مشترکان نباید به نرخ روز محاسبه شوند، تاکید دارند اما کارشناسان معتقدند که این کار دولت خلاف اصول اقتصادی است.

صادق یکی از کارشناسان مخابراتی اخیرا در گفت‌وگویی اعلام کرده است که محاسبه به روز ودایع مشترکان به سهام باید به صورت یک حکم قانونی در بیاید و شورای اقتصاد نیز آن را بررسی کند.

او معتقد است که این طرح باید از سوی مجلس و سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شود تا ودایع مردم که تاکنون در خزانه دولت بوده برای ورود به بورس به روز محاسبه شود.