نبرد روبات‌ها دولت‌ها را به هم نزدیک می‌کند

رییس آزمایشگاه روبات‌های سیار انستیتو فناوری جورجیا آمریکا گفت: رقابت‌های جهانی روبوکاپ از ظرفیت بالایی برای افزایش ارتباط آکادمیک ایران و آمریکا برخوردار است و برگزاری چنین رقابت‌هایی به مردم جهان در دستیابی به درکی بهتر از یکدیگر کمک می‌کند. پروفسور رونالد آرکین، رییس آزمایشگاه روبات‌های سیار در کالج محاسبات انستیتو فناوری جورجیای آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» گفت: رقابت‌های جهانی روبوکاپ که امسال در آتلانتای آمریکا برگزار ‌می‌شود و تیم‌های ایرانی نیز پای ثابت آن به شمار ‌می‌روند، فرصت مناسبی است تا تیم‌های جوان و مبتکر درقالب رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی دور هم آمده و نمایش موثری از همکاری خود را در عرصه روبات‌های متنوع بروز دهند.

استاد برجسته علوم روباتیک انستیتو فناوری جورجیا افزود: رقابت‌های جهانی روبوکاپ رویدادی هیجان انگیز است که جوانانی از سراسر جهان را با ایده‌هایی مبتکرانه گردهم آورده و در این میان ایران همواره جزو موفق‌ترین تیم‌ها بوده است.

وی افزود: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک، برگزاری چنین رقابت‌هایی تاثیری همانند بازی پینگ پونگ در ارتقای روابط بین کشورها داشته باشد.به گزارش مهر، مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۰۷ آمریکا از اول تا ۱۰ جولای در جورجیای این کشور برگزار ‌می‌شود. در این مسابقات تیم‌هایی از ایران نیز اعزام ‌می‌شوند.دولت آمریکا برای تعدادی از دانشجویان ایرانی جهت حضور در این مسابقات ویزا صادر نکرده است.