ایران موبایل نیوز- بازار خرید و فروش سیم‌کارت شرکت ارتباطات سیار، اپراتور اول، در هفته جاری به گفته فروشندگان در مناطق شرق، غرب و مرکز تهران با نوسان و رکود روبه‌رو بوده است.

برخی از فعالان بازار سیم‌کارت انتشار اخبار مربوط به دور جدید ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری از سوی شرکت ارتباطات سیار را اصلی‌ترین دلیل کاهش قیمت سیم‌کارت‌های کارکرده این شرکت در این مناطق دانستند.
در اواسط هفته قیمت سیم‌کارت صفر و کارکرده این اپراتور با کاهش 200هزار ریالی روبه‌رو شد.
شرکت ارتباطات سیار، زمان دقیق دور جدید ثبت‌نام سیم‌کارت این اپراتور را ۲۳ تیرماه سال‌جاری اعلام کرد.
میانگین قیمت فروش سیم‌کارت صفر اپراتور اول تلفن‌همراه طی هفته گذشته در بازار جنوب و شرق تهران با کد (2)
پنج میلیون ریال، کد (۳ ) چهارمیلیون و ۲۰۰هزار ریال، کد ( ۴ )سه میلیون و ۵۰۵هزار، کد ( ۵) سه‌میلیون و ۶۵۰هزار، کد (۶) سه میلیون و ۵۰۰هزار ، کد (۷) سه‌میلیون و ۳۵۰هزار و کد (۸) سه‌میلیون ریال بوده است.
این درحالی است که قیمت سیم‌کارت اپراتور اول در جنوب تهران 100هزار ریال افزایش داشته و نبود سیم‌کارت صفر و کارکرده در این منطقه دلیل بالا رفتن قیمت ذکر شده است.
رکود خرید و فروش و ثبات قیمت در چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و جنوب تهران ادامه داشت، اما در غرب تهران تمامی کدهای صفر و کارکرده سیم‌کارت اپراتور اول با افزایش ۵۰هزار ریالی روبه‌رو شد.
رکود نسبی بازار سیم‌کارت اپراتور اول موجب رونق خرید و فروش تالیا و ایرانسل در بازار تهران شد اما قیمت آن تغییری نکرد.
قیمت فروش سیم‌کارت صفر و کارکرده اعتباری تالیا به ترتیب ۶۰۰ و ۴۰۰ هزار ریال است و قیمت خرید تمامی سیم‌کارت‌های معمولی و اعتباری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار ریال پایین‌تر از فروش است.