رقبای جدید، چون سایه به دنبال آیفون

محصول جدید شرکتApple، iPhone اگرچه این روزها موج جدیدی را در بازار جهانی ایجاد کرده است اما رقبای جدید نیز همچون سایه این محصول جنجالی را تعقیب می‌کنند. به گزارش پایگاه اینترنتی تلفن‌همراه و به نقل از سلولار نیوز، بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند iPhone را یک تلفن‌همراه هوشمند نمی‌دانند بلکه بیشتر آن را محصولی الهام گرفته از دیگر محصولات قبلی این حوزه به شمار می‌آورند.

این دسته از تولید کنندگان با زیر سوال بردن اعتبار iPhone، برخی مدل‌های دیگر خودشان را که یا تولید شده و یا طرح آنها برای تولید ارائه شده است و به نظرشان هوشمند تر از محصول کمپانی Apple محسوب می‌شوند، به عنوان دستگاه‌های برتر در مقایسه با iPhone معرفی می‌کنند.

به گفته این دسته از تولیدکنندگان، به جرات می‌توان گفت که دلایل بسیاری وجود دارد که به دلالت به برتری دستگاه‌های مذکور نسبت به تلفن iPhone دارد.

برخی از این دلایل، بنابر اظهارات این تولید کنندگان، به شرح زیر است:اگر شما شاغل هستید دستگاه Blackberry Curve بیش از آیفون باب میل شما خواهد بود، چون کار با این تلفن‌همراه بسیار راحت و سریع است و گوشی از همان مشخصات iPhone نیز برخوردار است و نباید فراموش کرد، گوشی iPhone به بسیاری از سیستم‌های «ایمیل» وصل نمی‌شود.

این در حالی است که گوشی Curve «ایمیل» مشهور Blackberry push e-mail را حتی اگر هم از جانب سرور‌هایBlackberry ، POP۳, Web mail و یاMicrosoft Outlook باشد، دریافت می‌کند.

تلفن مذکور همچنین همانند iPhone یک دوربین ۲ مگاپیکسلی دارد و به علاوه یک نرم‌افزار فرمت مجدد خودکار روی آن است که تمامی‌فایل‌های ویدئویی و موسیقی را برای پخش در گوشی Curve به طور خودکار آماده می‌کند.

از طرف دیگر اگر در دنیای Windows Media Exchange Server به سر می‌برید، آن گاه تلفن هوشمند HTC Touch بهترین گزینه‌ای است که به دلائل مختلفی می‌توان آن را نسبت به iPhone ترجیح داد.

این گوشی بر خلاف دستگاه iPhone با سرورهای پیشرفته‌ای مانند Windows Media music و Exchange سازگاری دارد که این امر یک مزیت مهم برای آن محسوب می‌شود.

برای کسانی که از T-Mobile سرویس می‌گیرند نیز تلفن همراه LG Prada یک گزینه درخورتوجه است.بر اساس این گزارش یکی از نقاط ضعف بزرگ گوشی هوشمند iPhone این است که دستگاه فقط برای مشترکین AT&T قابل استفاده است در حالی که تلفن‌همراه Prada که هم از نظر ظاهری و هم از نظر قابلیت‌ها از بسیاری از جهات شبیه iPhone است هم با AT&T و هم با T-Mobile سازگاری دارد و در اروپا نیز تلفنی بسیار شیک و مدرن محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، اگر شما یک جهانگرد و یا به دلائل شغلی اغلب در سفر هستید، تلفن N۹۵ نوکیا از بسیاری جهات برای شما مناسب‌تر از محصول جدید اپل خواهد بود.

N۹۵ یک گوشی همراه هوشمند ایده آل است که یک دوربین ۵مگاپیکسلی دارا است و از نظر نرم افزاری هم بسیار کامل و پیشرفته است.سیستم جست‌وجوگر این تلفن به خوبی جست‌وجوگر iPhone است.