تاکنون هیچ‌‏گونه درخواستی از سوی مجمع مخابرات ایران مبنی بر ارائه سرویس SMS تلفن ثابت به سازمان تنظیم مقررات ارسال نشده است. یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با «ایلنا»، ارائه مجوز سرویس SMS تلفن ثابت را مستلزم درخواست مجمع مخابرات ایران دانست و اظهار داشت: برای ارائه این سرویس به مردم مجمع مخابرات ایران باید درخواست آن را به سازمان تنظیم مقررات بدهد و تعرفه‌‏های پیشنهادی خود را نیز تعیین کند تا رگولاتوری در این خصوص به بررسی بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که پیشنهاد ارائه این سرویس از مجمع مخابرات ایران برای بررسی به سازمان تنظیم مقررات ارسال شود، این سازمان با تعریف قواعد و مقررات آن را به کمیسیون تنظیم مقررات می‌‏برد، یادآورشد: چنانچه درخواست راه‌‏اندازی SMS تلفن ثابت به سازمان تنظیم مقررات ارائه شود، این طرح برای بررسی و ارائه به کمیسیون تنظیم مقررات در نوبت قرار می‌‏گیرد.

این مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصریح کرد: این سرویس تبعات بسیاری نظیر تغییر گوشی تلفن ثابت و نحوه استفاده آن برای مشترکین دارد و باید قوانین و مباحث آن بررسی شود.