ثبات قیمت در بازار دزدگیرهای خودرو

بازار دیجیتال - قیمت انواع دزدگیر اتومبیل نسبت به سه ماه گذشته تغییری نکرده و تقریبا ثابت بوده است. این قیمت‌ها نسبت به سال گذشته در حدود ۱۰درصد کاهش یافته است.

فعالان بازار افزایش تنوع در مارک و مدل‌های مختلف و ایجاد بازار رقابتی برای این کالا را از دلایل عمده افت قیمت این کالا طی یک سال گذشته اعلام کردند.

استیل مکس، اتوران، گارد، کرنول، ترنادو، پرو، کارشیال، گلدن‌آی، استیل ویت، ماجیکار و سیلیکون از جمله برندهای موجود این کالا در بازار هستند که اکثرا محصول کشور چین بوده و قیمت‌های تقریبا یکسانی دارند.

فعالان بازار انواع دزدگیرهای موجود در بازار را به سه نوع فابریک، ساده و تصویری تقسیم‌بندی کرده‌اند که دزدگیرهای فابریک برای گروه خاصی از خودروها مانند انواع مدل‌های پژو و پراید مناسب هستند.

دزدگیرهای ساده نیز برای اکثر خودروهای مدل پایین مانند پیکان، رنو، پراید و ... کاربرد دارند که به صورت صدادار و بی‌صدا در بازار موجود هستند.

دزدگیرهای تصویری دسته دیگری از دزدگیرهای موجود در بازار هستند که قابلیت نمایش خودرو روی ریموت دزدگیر را داشته و برخی مدل‌های این دزدگیرها قابلیت خاموش کردن خودروی سرقت شده بعد از طی ۵۰۰ متر مسافت را دارند.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر نرخ دزدگیرهای ساده در مارک‌های مختلف حدود ۲۰ تا ۳۷هزار تومان و قیمت دزدگیرهای فابریک بین ۳۰ تا ۴۵هزار تومان است.

قیمت مارک‌های مختلف دزدگیرهای تصویری نیز بین ۸۰ تا ۱۷۰هزار تومان است.

افراشته، یک فعال در این زمینه می‌گوید: «در بین انواع دزدگیرهای خودرو موجود در بازار، برند ماجیکار نسبت به سایر برندها از قیمت بالاتری برخوردار است.»

وی قیمت دزدگیرهای ساده ماجیکار را حدود ۳۷هزار تومان و نرخ انواع تصویری این دزدگیرها را بین ۱۳۵ تا ۱۷۰هزار تومان اعلام کرد.

قیمت دزدگیرهای تصویری «استیل‌میت» نیز حدود ۶۵ تا ۸۰هزار تومان اعلام کرد.

سالاری یک فروشنده دیگر، از وجود انواع دزدگیر خودرو با برند سامسونگ و پاناسونیک در بازار خبر داده و می‌گوید: این دزدگیرها تولید شرکت‌های مذکور نبوده و تولیدکنندگان چینی با استفاده از نام تجاری این شرکت‌ها اقدام به تولید و عرضه این دزدگیرها به بازار کرده‌اند.

وی قیمت این دزدگیرها را بین ۲۳ تا ۲۵هزار تومان اعلام کرده و می‌گوید: این دزدگیرها تنها در انواع معمولی در بازار موجودند و نمونه‌های تصویری این برندها در بازار موجود نیست.

به گفته فعالان بازار، انواع دزدگیرهای ساده خودرو با برق ۱۲ ولت کار می‌کنند و قابلیت نصب روی خودروهای مدل بالا و سنگین را ندارند و برای خودروهای سنگین باید از دزدگیرهای با برق ۲۴ ولت استفاده کرد.