هکرهای اروپایی قصد دارند، آیفون را با رمز شکنی از انحصار اپراتور آمریکایی AT&T خارج کنند . هکرها در تلاشند تا گوشی جنجالی شرکت، اپل آیفون را قفل‌شکنی کنند تا با هر سیم کارتی که داخلش قرار بگیرد، کار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه، یک گروه هکر در سراسر دنیا در حال تبادل اطلاعات درباره جزئیات سیستم آیفون هستند تا بفهمند چطور می‌توان آن را با سایر سیم‌کارت‌های اروپایی نیز فعال کرد، چرا که در حال حاضر این گوشی انحصاراً با سیم کارت اپراتور آمریکایی AT&T کار می‌کند.

متخصصین در این باره می‌گویند، در صورتی که «هکر»های آیفون موفق شوند، آیفون در اروپا نیز کار خواهد کرد. گرچه این گوشی از کانال‌های رسمی‌تا پایان امسال به بازارهای اروپا صادر نخواهد شد. آیفون در حال حاضر از طریق سایت خرید و فروش اینترنتی eBay به قیمت یک‌هزار دلار به فروش می‌رسد.شرکت اپل مدعی است این گوشی به خوبی انحصارا برای کار با شبکهAT&T قفل شده است. با این حال، پیش از این سایر گوشی‌های قفل شده روی شبکه هر اپراتوری با هزینه‌ای بین ۵ تا ۱۰ پوند قفل شکنی شده است.

در حال حاضر چندین هکر در حال تبادل اطلاعات و جزئیات گوشی آیفون هستند. از جمله یک وبلاگ به نام unlockuriphone.com پیشنهاد کرده است که وقتی بتواند به رمز این گوشی نفوذ کند، آیفون را با هزینه بسیار کم قفل شکنی خواهد کرد. این سایت از صاحبان گوشی آیفون خواسته است که شماره سریال جهانی و سایر شناسه‌های گوشی خود را برای «هکر» گرداننده وبلاگ بفرستند تا او بتواند این گوشی را از انحصار AT&T خارج کند.