بازار دیجیتال - سیم‌کارت تلفن همراه از دسته کالاهایی است که عوامل مختلفی بر میزان خرید و فروش و قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

این بار فرا رسیدن روز زن باعث رشد میزان خرید و فروش این کالا به ویژه سیم‌کارت‌های اعتباری شده است.
اما این افزایش تقاضا برخلاف دوره‌های گذشته رشد قیمت این کالا را در پی نداشته است.
به نظر می‌رسد فروشندگان این کالا با عدم افزایش نرخ سیم‌کارت‌های پرمتقاضی اعتباری قصد دارند هدیه‌ای به زنان ایرانی تقدیم کنند!
به هر حال بازار خرید و فروش سیم‌کارت به ویژه سیم‌کارت‌های اعتباری طی روز گذشته داغ و پررونق بود که در این بین ایرانسل بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است.
اگرچه فعالان بازار معتقدند کیفیت آنتن‌دهی و خدمات سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در سطح مطلوب‌تری است، اما تبلیغات گسترده شرکت ایرانسل و هدایای تبلیغاتی این شرکت سبب جلب توجه بسیاری از خریداران به سوی این سیم‌کارت‌ها شده است.
قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری و ثابت ایرانسل در بازار روز گذشته تهران به ترتیب حدود 30هزار و 150هزار تومان بوده است که این قیمت‌ها نسبت به روز پیش از آن تغییری نکرده است.
نرخ سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور دولتی و تالیا نیز ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.میزان خرید و فروش سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول نیز افزایش یافته است.
طبق اعلام فعالان بازار، کدهای 5 و 6 کارکرده و 4 و 7 صفر از پرفروش‌ترین‌های بازار این کالا هستند.
فعالان بازار از ثبات قیمت سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول خبر داده و می‌گویند، تنها قیمت سیم‌کارت‌های صفر با کد ۵ در حدود ۵هزار تومان افزایش یافته است که علت این موضوع کمبود این سیم‌کارت‌ها در بازار عنوان شده است.