HP ثروتمندترین شرکت IT دنیا

سال و محل تاسیس: ۱۹۳۹ - منطقه PALO ALTO در کالیفرنیا

تعداد کارکنان: ۱۵۶۰۰۰ نفر تا آغاز سال ۲۰۰۷

محصولات: ماشین حساب، نمایشگر (مانیتور)، دوربین عکاسی دیجیتال، لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی، دستیار دیجیتال شخصی (PDA)، پرینتر، اسکنر، سرور مرکزی، حافظه‌های جانبی، تلویزیون، پشتیبانی شبکه، نرم‌افزارهای کاربردی.

درآمد سالانه: ۷/۹۱ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۶

سود خالص: ۲/۶میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۶

شعار تبلیغاتی: نوآوری (INVENT)

آدرس وب‌سایت:

www. Hp.com - www. Spshopping.com - www.voodoopc.com بازار دیجیتال - اوایل سال ۱۹۳۹ ویلیام هولت (Willam Hewlett) و دیوید پکارد (David Packard) در یک گاراژ کوچک در نزدیکی منطقه Palo Alto در کالیفرنیا شرکت کوچک و اولیه HP را تاسیس کردند. آنها با سرمایه اولیه ۵۳۸ دلار به تولید و ساخت محصولات الکترونیکی پرداختند تا بالاخره در ماه آگوست سال ۱۹۴۷ شرکت HP به ثبت رسمی رسید.

HP که در سال‌های اخیر به عنوان پردرآمدترین شرکت فعال در زمینه IT در جهان شناخته شده است، در سال‌های اولیه فعالیتش به تولید محصولات مورد نیاز بازارهای لوازم و تجهیزات پزشکی و ابزار الکترونیکی می‌پرداخت. اما این روزها HP با تولید محصولاتی مانند: پرینتر، کامپیوترهای شخصی، نوت‌بوک، نرم‌افزارهای کاربردی، دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال، اسکنر و جوهرهای کارتریج برای کاربران خانگی و مصارف تجاری، به شهرت رسیده است.

این شرکت در یک سال اخیر با پشت سر گذاشتن رقیب اصلی خود شرکت DELL ، به تولیدکننده برتر بازار کامپیوترهای شخصی تبدیل شده است.

درآمد سالانه HP در سال ۲۰۰۶ به ۷/۹۱میلیارد دلار رسید.

کارشناسان و تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند درآمد سرانه HP تا پایان سال ۲۰۰۷ به حدود ۵/۱۰۰ تا ۹/۱۰۰میلیارد دلار برسد.

با وقوع این پیش‌بینی‌ها HP اولین شرکت فعال در زمینه IT خواهد شد که درآمدش از مرز ۱۰۰میلیارد دلار می‌گذرد.