یک شرکت ژاپنی از سامانه‌ای پرده برداشت که انسان را قادر می‌سازد با استفاده از یک دستکش مملو از حسگر، «شکل و نرمی» تصاویر سه‌بعدی را حس کند. به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه، به گفته شرکت «Comware،NTT» واحد توسعه نرم‌افزار غول تلکام «نیپون تلگراف‌و‌تلفن»، این سامانه «قابل لمس سه‌بعدی» گرافیک‌ها را تولید می‌کند، که به نظر می‌رسد از یک پرده خارج می‌شوند و دستکشی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد، این گرافیک‌ها را حس کنند.

NTTدر یک نمایشگاه واقعیت مجازی اعلام کرد، بدون هیچ نیازی به پوشیدن عینک‌های عجیب و غریب سه بعدی، کاربران می‌توانند شیئی را که در فاصله دوری از آنها قرار دارد طوری احساس کنند که گویی آن درست در مقابلشان قرار دارد.

وی گفت، با استفاده از این سامانه می‌توانید دست نوه عزیزتان را که دور از شما زندگی می‌کند، بگیرید یا سر او را به آرامی نوازش کنید.

اگر شخصی که با این سامانه لینک شده است، به مکان دیگری برود، تصویر سه‌بعدی او نیز در همان زمان حرکت می‌کند. اگر تصویر در حالیکه دست کاربر را گرفته است، حرکت کند کاربر احساس می‌کند که همراه تصویر کشیده می‌شود.

این شرکت اعلام کرد، با استفاده از این سامانه مرده را نیز می‌توان در عالم مجاز «احیا» کرد و بازدیدکنندگان از موزه‌ها می‌توانند کالاهای نمایشی گران بهایی را که در ویترین‌ها مهر و موم شده‌اند، به‌طور مجازی «لمس» کنند.