بازار دیجیتال- هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. بازار خرید و فروش سیم‌کارت، روز گذشته روال معمولی را طی می‌کرد و خبری از افت و خیز قیمت و یا کاهش و افزایش تقاضا برای سیم‌کارت در آن نبود.

به نظر می‌رسد، نزدیک شدن به زمان ثبت نام مجدد برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری اپراتور اول برخلاف دوره‌های گذشته که آشفتگی و نوسانات شدید در بازار را در پی داشت این بار نوعی آرامش و ثبات قیمت عجیب برای بازار این کالا را به ارمغان آورده است.
می‌پرسید چرا عجیب؟
زیرا فعالان بازار و همچنین رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت ماه‌ها قبل از افزایش نرخ قیمت سیم‌کارت به دلیل عرضه سیم‌کارت‌های جدید با کد ۸ به بازار خبر دادند و مدتی پس از آن کاهش نرخ انواع سیم‌کارت را به دلایل مختلف پیش‌بینی کردند.
به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار، تیر ماه سال‌جاری را روزهای پرنوسانی از لحاظ قیمت و آمار فروش برای سیم‌کارت پیش‌بینی کردند. اما طی هفته گذشته بازار این کالا در ثبات و آرامش کامل به سر می‌برد.
فعالان بازار معتقدند، به احتمال زیاد ثبات قیمت تا زمان واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت نامی ادامه خواهد داشت و با عرضه این سیم‌کارت‌ها به بازار و مشخص شدن کد سیم‌کارت‌ها و همچنین زمان واگذاری می‌توان تغییرات قیمت این کالا را مشاهده کرد. قیمت سیم‌کارت‌های تالیا و اعتباری دولتی نیز در بازار روز گذشته تقریبا ثابت بوده و تنها قیمت سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل حدود ۲۰هزار تومان کاهش یافته است. فعالان بازار تقاضای کم برای این سیم‌کارت‌ها را عامل اصلی افت قیمت این کالا عنوان کردند.