کیس‌های بزرگ را انتخاب کنید

بازار دیجیتال- کیس‌های کامپیوتر به تنهایی شاید فقط محفظه‌ای برای قرار گرفتن اجزای سخت‌افزاری هستند. اما آنچه در هر کیس مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کیفیت آن است، پاورها هستند. بهتر است قبل از خرید پاور، میزان برق مصرفی قطعات کامپیوترتان را محاسبه کرده و پاوری را انتخاب کنید که میزان وات آن از مقدار برق مصرفی حساب‌شده بیشتر باشد. دلیل این موضوع مربوط به این است که همراه با کار پاور در اوج قدرت (حداکثر وات) میزان استهلاک و فرسودگی آن بیشتر هم می‌شود.

با توجه به ورود نسل جدید کارت‌های گرافیکی وcpu های چند هسته‌ای به بازار و میزان بالای برق مصرفی آنها، در حال حاضر قدرت پاورها باید حداقل ۴۵۰ وات باشد.

علاوه بر اینها داشتن کلید صفر و یک برای هر پاور مزیت مهمی به شمار می‌آید. این کلید به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ساعات بلااستفاده و خاموش بودن کامپیوترتان به وسیله این کلید پاور را هم به صورت جداگانه خاموش کنند تا نوسان برق شهری باعث آسیب دیدن پاور و قطعات آن نشود.

توجه به فن‌پاورها هم یکی دیگر از مواردی است که هر خریدار باید به آن توجه کند. معمولا پاورها برای جلوگیری از گرمای زیاد و البته داشتن تهویه مناسب به فن‌های قوی و بزرگ نیاز دارند که برای این کار معمولا فن‌هایی در اندازه ۱۲×۱۲ مناسب هستند. سروصدای کیس‌ها هم اغلب مربوط به فن‌ها است. این موضوع که برای کاربران اهمیت زیادی هم دارد مربوط به از دور افتادن یا فرسوده بودن فن‌ها است.

درباره بدنه، مهم‌ترین موضوع تعداد فن‌هایی است که امکان نصب روی بدنه کیس را دارند. جای قرار گرفتن این فن‌ها هم معمولا بهتر است پشت بدنه و پایین محل پاور یا روی در کیس باشد. به این ترتیب علاوه بر پاور که یک فن دارد، بهتر است بدنه کیس‌ها قابلیت جا دادن حداقل دو فن را داشته باشند.

نکته دیگر هم مربوط به پنل ورودی‌های هدفون و میکروفون است که ترجیحا باید در جلو یا کنار بدنه کیس USB قرار بگیرد. از طرفی گاهی وجود یک نمایشگر روی بدنه کیس برای نمایش مواردی مثل دورفن- دور هارد، دمای داخل فضای کیس و تاریخ روز و ساعت هم برای بعضی کاربران اهمیت دارد.

بزرگ‌تر بودن بدنه کیس هم می‌تواند به گردش هوا و تهویه بهتر کمک کرده و البته فضای بیشتری را هم برای نصب قطعات در اختیار کاربران بگذارند.