چاپگرهای لیزر تک رنگ:

۱ - در صورت استفاده از چاپگر برای چاپ متن، چاپگرهای لیزری تک رنگ، پیشنهاد می‌شوند. چاپگرهای فوق در مقایسه با چاپگرهای حرفه‌ای جوهرافشان، دارای کیفیت بهتری به‌منظور چاپ متن هستند. ۲ - با توجه به قیمت مناسب برخی از چاپگرهای لیزری تک رنگ، استفاده از آنان برای مصارف خانگی مناسب است.

۳ - در صورت نیاز به چاپ تصاویر با کیفیت مناسب، استفاده از چاپگرهای جوهرافشان حرفه‌ای توصیه می‌شود.

۴ - اکثر چاپگرهای لیزری تک رنگ جدید، دارای قابلیت اتصال به شبکه از طریق پورت‌های (اترنت) مربوطه هستند. در صورتی‌که قصد استفاده از چاپگر به همراه یک کامپیوتر وجود داشته باشد، پیشنهاد می‌شود که هزینه‌ای اضافه در ارتباط با پورت‌های شبکه پرداخت نشود.

چاپگرهای لیزر رنگی:

۱- بر اساس آزمایشات متعدد انجام شده بر روی چاپگرهای لیزری رنگی، مشخص شده است که سرعت چاپ آنان به‌مراتب پایین‌تر از سرعتی است که تولیدکنندگان به آن اشاره می‌کنند. بنابراین در صورتی‌که سرعت چاپ، یکی از معیارهای مهم در انتخاب چاپگر مورد نظر است، پیشنهاد می‌شود قبل از تهیه چاپگر مورد نظر، سرعت چاپ آن بررسی شود.

۲- قیمت کارتریج‌های رنگی چاپگرهای لیزری رنگی یکی از گرانترین مواد مصرفی موجود است. بازده و کارآیی کارتریج‌های مربوط به چاپگرهای لیزر رنگی به‌مراتب بیشتر از کارتریج‌های چاپگرهای جوهرافشان بوده و در صورت محاسبه صحیح، قیمت تمام شده چاپ هر صفحه توسط چاپگرهای لیزر رنگی، ارزانتر از چاپگرهای جوهرافشان خواهد بود.

۳- تونر چاپگرهای لیزری رنگی برای محیط‌زیست خطرناک هستند، بنابراین لازم است تمهیدات زیست‌محیطی لازم در‌خصوص آنان پس از مصرف اتخاذ شود.

۴- در صورت اصرار و تمایل به چاپ تصاویر به‌صورت رنگی به‌رغم وجود ضرورت‌های لازم در محیط کار، می‌توان از چاپگرهای جوهرافشان در مقابل چاپگرهای لیزری رنگی گران‌قیمت استفاده کرد.