نکاتی برای نگهداری از دستگاه فتوکپی - ۱۷ مرداد ۸۶

بازار دیجیتال- حفظ و نگهداری ابزار و لوازمی که در انجام امور روزمره کاربرد فراوان و مهمی دارند از مسائلی است که ذهن بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها را به خود مشغول کرده است. از آنجا که دستگاه فتوکپی یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از ادارات، شرکت‌ها، موسسات و... است، حفظ سطح کیفی عملکرد این دستگاه بسیار مهم به نظر می‌رسد پس برای نگهداری بهتر از این دستگاه توجه به نکاتی ضروری است که در ذیل به آن اشاره می‌کنیم.

۱ - از تابش مستقیم نور خورشید به دستگاه جلوگیری شود، سعی کنید دستگاه فتوکپی کنار پنجره نصب نشود، (در صورتی که پنجره شیشه تیره داشته باشد، اشکالی ندارد) چرا که اگر دستگاه فتوکپی تحت تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد بدنه آن تغییر شکل

خواهد یافت.

۲ - از قراردادن دستگاه در معرض نور و حرارت زیاد جلوگیری شود، دستگاه فتوکپی را در محلی نصب کنید که تغییر دمای هوا نداشته باشد. (دستگاه نزدیک کولر یا بخاری نصب نشود).

۳ - دستگاه را از گرد و غبار دور نگه دارید. اگر گرد و خاک وارد دستگاه فتوکپی شود، کیفیت کپی پایین خواهد آمد.

۴ - از نصب دستگاه فتوکپی روی مکان‌هایی که پایداری ندارند، اجتناب شود. دستگاه را در محلی که کاملا تراز باشد، نصب کنید.

۵ - از نصب دستگاه در مکانی که هوای آن تهویه نمی‌شود، اجتناب کنید.

۶ - از نصب دستگاه فتوکپی در محلی که گازهای قابل اشتعال یا گازهایی مانند آمونیاک وجود دارد، اجتناب کنید. اگر دستگاه در این مکان‌ها نصب شود، ممکن است کیفیت کپی خیلی زود پایین آید.

۷ - دستگاه را نزدیک پریز برق نصب کنید.

۸ - دستگاه را طوری نصب کنید که پشت آن حداقل ۱۰سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد تا فن‌های دستگاه بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

۹ - همیشه اطراف دستگاه فتوکپی فضای خالی برای سرویس و استفاده راحت‌تر در نظر گرفته شود.

۱۰ - دستگاه فتوکپی را به صورت افقی نصب کنید.

۱۱ - برای اتصال دستگاه به جریان برق از پریزی استفاده کنید که قدرت کافی داشته باشد.

نکته مهم دیگری که توجه به آن ضروری است استفاده از مواد مصرفی اورجینال برای دستگاه‌های فتوکپی است.

چرا که طبق اعلام فروشندگان، برخی از افراد سودجو از طریق مجاری غیر قانونی اقدام به واردات و توزیع مواد مصرفی تقلبی و شبیه سازی شده (تونر، دولوپر و درام) می‌کنند که این اقلام منجر به افت سطح کیفی عملکرد دستگاه فتوکپی و نهایتا خرابی دستگاه می‌شود.