در تحقیقی که اخیرا از بین ۶هزار پیام کوتاه به صورت داوطلبانه صورت گرفته، مشخص شده است که ۶۸/۳۲درصد SMSهای ارسال شده در مقوله مسائل عاطفی است. محمود اکرامی، مردم‌شناس و پژوهشگر پیام‌های کوتاه در این باره به سیتنا گفته است که از بین شش هزار پیام کوتاه تلفن همراه که به صورت داوطلبانه و به عنوان نمونه در اختیار تیم پژوهش قرار گرفت، مشخص شد که ۷درصد از پیام‌های ارسال شده در قالب توصیه و اندرز، ۲۱/۱۲درصد در مورد پیام‌های ویژه روزهای خاص، اعیاد و مناسبت‌های مذهبی، بیش از ۲درصد به جدل‌‌های خانوادگی و ۵/۶۰درصد از SMSها به طنز صرف که به هجو معادل هم نزدیک می‌شود، اختصاص داشته است.

۲میلیون مشترک تهرانی، همراه اول GPRS می‌گیرند

وفا غفاریان، معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با موبنا از اجرایی شدن مرحله اول ارائه سرویس GPRS اپراتور اول تلفن همراه برای ۲میلیون مشترک تهرانی خبر داد. وی در عین حال گفت که شرکت مخابرات ایران تاکنون پیشنهادی در خصوص تعرفه این سرویس‌ها به سازمان تنظیم مقررات ارائه نکرده است. فعلا اواخر آذر برای ارائه این سرویس اعلام شده است.

سرقت گوشی تلفن همراه افزایش یافته است

به گفته برخی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در بازار جمهوری تهران، سرقت گوشی از فروشگاه‌های فعال در این بخش افزایش یافته است.

به ادعای فروشندگان لغو طرح رجیستری تلفن همراه در شرکت ارتباطات سیار باعث شده تا روند دستبرد از فروشگاه‌های فروشنده تجهیزات تلفن همراه به طرز چشمگیری افزایش یابد.

گفته می‌شود سارقان پس از سرقت گوشی می‌توانند به راحتی آن را بفروشند، چرا که دیگر با محدودیتی با عنوان پیگیری شماره سریال گوشی از سوی مراجع قضایی روبه‌رو نمی‌شوند.

یکی از فروشندگان تلفن‌همراه در این زمینه می‌گوید: با لغو طرح رجیستری، خرید گوشی‌های بدون جعبه افزایش یافته است و از این رو سارقان سود بالایی از فروش گوشی‌های خود می‌برند.

هزینه پیام‌های کوتاه ارسال نشده از قبوض کسر خواهد شد

حسین فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار گفت: در حال پیاده‌سازی سیستم مقایسه‌ای بین اطلاعات مراکز پیام کوتاه، سویچینگ و بلینگ هستیم تا با مقایسه این اطلاعات بتوانیم پیام‌های کوتاه تحویل داده نشده را شناسایی کنیم تا هزینه آنها پس از کسب اطمینان از رسیدن پیام‌ها به مقصد برای مشترکان منظور شود.

وی با بیان اینکه اگر پیام کوتاه در مرحله اول به مقصد نرسد در مرکز پیام کوتاه ذخیره شده و سیستم مجددا در تلاش است تا این پیام به مقصد رسانده شود و به دفعات آن را ارسال می‌کند اظهار داشت: هزینه‌ای که برای شرکت ارتباطات سیار برای ارسال نشدن یک پیام کوتاه به وجود می‌آید، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که در مرحله اول آن پیام به مقصد می‌رسد. بنابراین در تلاشیم با اجرای این سیستم این هزینه را کاهش دهیم.