SONY ERICSSON دومین شرکت پرسود گوشی موبایل در جهان

زمان و مکان تاسیس: سال ۲۰۰۱ - دفتر مرکزی در لندن و محل شرکت در سوئد

محصولات: گوشی موبایل

درآمد سالانه: ۹۵۹/۱۰میلیون یورو تا پایان سال ۲۰۰۶

سود خالص: ۹۹۷میلیون یورو تا پایان سال ۲۰۰۶

تعداد کارکنان: ۸۰۰۰ نفر تا پایان سال ۲۰۰۶

آدرس وب‌سایت: www.sonyEricsson.com بازار دیجیتال - Sony Ericsson یک شرکت ترکیبی و شراکتی است که در سال ۲۰۰۱ با همکاری شرکت ژاپنی SONY به عنوان یکی از برترین شرکت‌‌های تولیدکننده لوازم خانگی الکترونیک و شرکت سوئدی Ericsson به عنوان یک شرکت فعال در زمینه مخابرات برای تولید گوشی موبایل تاسیس شد.

این دو شرکت بعد از تاسیس Sony Ericsson تولید گوشی‌های موبایل خودشان را متوقف کردند تا با استفاده از تکنولوژی Sony در بخش الکترونیک و تجربه Ericsson در بخش مخابرات، گوشی‌های مطابق با سلیقه کاربران تولید کنند.

شرکت Ericsson که در دهه‌های گذشته در زمینه تولید گوشی‌های موبایل فعال بوده در آن زمان به دنبال منبع معتبری برای تولید قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود بود.

شرکت PHILIPS این کار را به عهده گرفت. اما در ماه مارس سال ۲۰۰۰ آتش سوزی در محل این شرکت اتفاق افتاد و خط تولید قطعات الکترونیک آن را از بین برد.

PHILIPS قول داد تا یک هفته بعد از آن اتفاق همه چیز را به حالت اول برگرداند اما بعد از آنکه مشخص شد این فرآیند ماه‌ها طول می‌کشد، Ericsson با کمبود جدی قطعات الکترونیک مواجه شد. به این ترتیب بود که Ericsson قرارداد شراکت با Sony را منعقد کرد تا Sony Ericsson متولد شود.

در حال حاضر Sony Ericsson در کشورهای انگلیس، چین، کانادا، هلند، هند، ایالات متحده آمریکا، سوئد و ژاپن دارای دفتر رسمی است و محصولاتش را به تمام بازارهای جهانی صادر می‌کند.

این شرکت با سود سالانه ۴۳درصد در فصل سوم سال ۲۰۰۶، بیشترین سرعت رشد را در میان دیگر تولیدکنندگان گوشی موبایل به خودش اختصاص داد.

در حال حاضر اما Sony Ericsson دومین شرکت تولیدکننده پرسود گوشی موبایل در دنیا است.