موبایل ایرانی این روزها شاهد اظهارنظرات متفاوتی در زمینه کنترل فایل‌های صوتی و تصویری است که توسط تکنولوژی بلوتوث ارسال و یا دریافت می‌شوند. در حالی که چندی پیش یکی از فرماندهان ناجا از به کارگیری سیستمی برای کنترل فایل‌هایی که بین کاربران تلفن‌همراه به اشتراک گذاشته می‌شود خبر داد، اما روز گذشته، رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات مجلس در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه گفت: برای پیگیری و شناسایی محتوای بلوتوث تلفن‌همراه مشترکان، تاکنون قانونی تعریف نشده است.

وی در خصوص برخورد پلیس مفاسد اجتماعی با کسانی که بلوتوث‌باز خوانده می‌شوند و افرادی که تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی را از طریق بلوتوث ارسال می‌کنند، گفت: امکان شناسایی بلوتوث در برد محدود وجود دارد و چنانچه مورد شکایت قرار گیرد، به راحتی قابل شناسایی و پیگرد قانونی است.

صادق‌زاده تصریح کرد: پیگیری بلوتوث‌های حاوی محتوای غیراخلاقی تاکنون از لحاظ قانونی تعریف نشده است، اما از نقطه نظر مسائل اخلاقی جزو مباحث حقوقی بوده و ضروری است تا مورد توجه قرار گیرد.

صورتحساب جدید برای مشترکان ایرانسل

به دنبال بروز مشکلاتی در صورتحساب ماهانه مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل، مدیرعامل این شرکت که تنها با برخی از خبرگزاری‌ها گفت‌وگو می‌کند، اعلام کرد:‌ به زودی فرم‌های جدید صورتحساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.به گفته قلمبر دزفولی، در فرمت جدید صورتحساب ماهانه مشترکان، مشکلات گذشته وجود ندارد و سعی شده است تا هزینه کارکرد ماهانه به طور شفاف اطلاع‌رسانی شود. وی از احتمال پرداخت صورتحساب‌های این اپراتور در بانک ملی خبر داد و اذعان داشت، با مذاکرات صورت گرفته در آینده، مشترکان ایرانسل می‌توانند علاوه بر بانک ملت در بانک ملی نیز صورتحساب خود را پرداخت کنند.دزفولی در عین حال با اعتراف به مشکلات موجود در قبوض صادر شده اظهار امیدواری کرد که در آینده بسیاری از مشکلات موجود مرتفع شود.