بازار دیجیتال- نرخ انواع دستگاه فاکس و فتوکپی نسبت به ماه گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. محسوس‌ترین تغییر قیمتی که در بازار دستگاه فتوکپی قابل مشاهده است، افزایش ۵۴هزار تومانی نرخ مدل AR-۱۱۸j از دستگاه‌های فتوکپی چندکاره Sharp است که طی دو ماه اخیر رخ داده است.

در حال حاضر این دستگاه فتوکپی با قابلیت ۱۸کپی در دقیقه و استفاده به عنوان دستگاه کپی، فاکس، چاپگر و اسکنر با قیمت یک‌میلیون و ۳۵۳هزار تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام فعالان بازار، دستگاه‌های فتوکپی Sharp جزو پرفروش‌های بازار هستند که کاهش عرضه مدل AR-۱۱۸j رشد قیمت این مدل را در پی داشته است.

فروشندگان همچنین کیفیت دستگاه‌های فتوکپی XEROM را در حد مطلوبی اعلام کرده و می‌گویند، در بین مدل‌های مختلف از دستگاه‌های فتوکپی چندکاره این شرکت، مدل‌های work center pro ۲۴۵ و Copy center ۱۱۸ به ترتیب پرفروش‌ترین و ارزان‌قیمت‌ترین دستگاه‌های این شرکت هستند که به ترتیب با قیمت ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار و یک‌میلیون و ۵۲۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

طبق اعلام فعالان بازار قیمت دستگاه‌های فتوکپی این برند نیز طی دو ماه اخیر ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

در بازار چاپگر نیز طی دو هفته اخیر شاهد افت قیمت در برخی مارک‌ها بوده‌ایم.

به عنوان مثال قیمت چاپگرهای HP نسبت به دو هفته گذشته در حدود ۲هزار و ۵۰۰ تا ۴۰هزار تومان کاهش یافته است. فعالان بازار علت این افت قیمت را ورود مدل‌های جدید به بازار عنوان می‌کنند.

طبق اعلام فعالان بازار، چاپگرهای کانن، سامسونگ و... در بازار با حدود ۲درصد افت قیمت نسبت به ماه گذشته به فروش می‌رسند