نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، شرکت فناوری اطلاعات را به سازمان حاکمیتی تبدیل کرده است. رمضانعلی صادق‌زاده، نماینده مردم رشت در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان گفت: برخلاف سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی که براساس آن بسیاری از شرکت‌های مخابراتی باید تا ۸۰درصد واگذار شوند، وزارت ارتباطات با گرفتن مجوز از هیات وزیران، اخیرا شرکت فناوری اطلاعات را به سازمان حاکمیتی تبدیل کرده است.

رییس کمیته مخابرات مجلس افزود: همچنین مطرح شده که شرکت فناوری اطلاعات قابل واگذاری نیست و کلیه اموال و دارایی‌ها و ساختمان آن باید به یک سازمان حاکمیتی تحت عنوان سازمان فناوری اطلاعات منتقل شود و به عبارتی دیگر می‌توان گفت که باید دولتی شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که شرکت فناوری اطلاعات در فهرست واگذاری‌ها به بخش خصوصی بود، گفت: فعالیت‌های این شرکت شامل سه بخش می‌شود، که یک بخش آن مربوط به فعالیت‌های زیرساختی بود، دیگری فعالیت‌های حاکمیتی، نظارتی و سیاست‌گذاری بود که بحث مربوط به مقررات در آن مطرح می‌شد و می‌بایست به سازمان مقررات منتقل شود و بخش سوم هم قابل واگذاری بود که شامل خدمات‌دهی و تصدیگری می‌شد و بنابراین نیاز به یک سازمان مجزای حاکمیتی نبود.

او در ادامه تاکید کرد: این امر یکی از مصادیق بارز مقاومت لایحه‌های مختلف مدیریتی کشور در جهت اجرایی نکردن سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است.