رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تاکنون، اغلب کارهایی که جنبه اجرایی داشته به بخش‌خصوصی واگذار شده است. به گزارش وزارت ارتباطات، وفا غفاریان اظهار داشت: انجام کلیه کارهای اجرایی شبکه از قبیل تهیه کابل، حفاری و توسعه در شبکه، از جمله مواردی است که به بخش‌خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: کلیه فعالیت‌های مربوط به ۱۱۸، کلیه فعالیت‌های خدماتی و همچنین اجرای شبکه های با سیم و نصب سایت‌های تلفن همراه نیز از جمله کارهایی است که در مخابرات مصداق تصدی‌گر شناخته شده و اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر کارهایی که در حال حاضر، اجرای آن به بخش‌خصوصی واگذار شده است، می‌توان به انجام درصد بالایی از کارهای اجرایی توسعه شبکه تلفن همراه، مانیتورینگ شبکه و بهینه‌سازی آن، اشاره کرد.

غفاریان تاکید کرد: آمادگی داریم هر کار اجرایی دیگری که در اختیار شرکت مخابرات ایران باشد و احساس کنیم بخش‌خصوصی توانایی اجرای آن را دارد، به آنها واگذار کنیم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص واگذاری مالکیتی مخابراتی نیز گفت: کارهای مقدماتی برای انتقال مالکیت و مدیریت این شرکت در چهارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به بخش‌خصوصی انجام شده است.

وی افزود: انجام این کارها پس از مصوبه سال گذشته هیات دولت و به دنبال آن مصوبه هیات عالی واگذاری و با هماهنگی و بر اساس زمانبندی توافق شده با وزارت اقتصاد و دارایی، آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، صورت‌های مالی سال ۸۳ و ۸۴ شرکت‌های مخابراتی به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده است و هم اکنون بررسی صورت‌های مالی سال۸۵، ۲۸ شرکت نیز به پایان رسیده و در تلاش هستیم تا مهر ماه سال جاری صورت‌های مالی تمامی ۳۳ شرکت مخابراتی را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کنیم.