سالانه 120میلیون دلار مادربورد وارد کشور می‌شود

بازار دیجیتال- ارزش سالانه واردات مادربورد به ایران بین ۱۰۰ تا ۱۲۰میلیون دلار است. مسعود کتابی مدیرعامل یکی از نمایندگی‌های مادربورد در ایران، با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلات همیشگی خدمات پس از فروش برای مادربورد و سایر تجهیزات حساس، ایجاد شرکت‌های کوچک برای ارائه خدمات به کالاهای مصرفی الکترونیکی خانگی

و اداری است.

وی که در نشست خبری مدیران ارشد ابیت در ایران سخن می‌گفت، ادامه داد: با توجه به آن چالش و برای حل آن، دستگاه تعمیر و تعویض چیپ‌ست‌های مادربورد «ابیت» را وارد کشور کرده‌ایم و به جرات می‌توانم بگویم که بهترین خدمات پس از فروش در زمینه مادربورد در ایران است.

مدیرعامل یونیکام سرویس که واردات مادربوردهای ABIT را بر عهده دارد، اظهار داشت: ما به دنبال شناساندن کیفیت مادربوردهای ابیت و ارائه سرویس با کیفیت برای مصرف‌کنندگان ایرانی هستیم.

مدیرعامل یونیکام سرویس در پاسخ به اینکه «پیش‌بینی می‌کنید چند درصد از حجم بازار مادربورد را «ابیت» در اختیار خود گیرد؟» بیان کرد: به لحاظ ارزشی فکر کنم ۱۵ تا ۲۰درصد بازار مادربوردهای کشور را جذب کنیم و از نظر جایگاه نیز به طور حتم رتبه چهار یا پنجم را کسب خواهیم کرد.

کتابی در خصوص رنج قیمت محصولات مادربورد ابیت، تاکید کرد: رنج قیمت مادربوردهای ابیت بین ۵۰ تا ۳۸۰هزار تومان متغیر است.

در ادامه این مراسم، ریچارد هانگ مدیر فروش و بازاریابی ابیت، استراتژی شرکت ابیت در تولید مادربورد را پاسخ به نیازهای سه گروه کاربران قوی، بازی‌کنندگان رایانه‌ای‌ و کاربران پیشرفته و معمولی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بازار ایران یک بازار هیجان‌انگیز است، افزود: حضور در کشورهایی که از نظر کسب درآمد، شبیه ایران است برای ما جذابیت دارد و حاضریم که در صورت مهیا شدن شرایط نسبت به سرمایه‌گذاری نیز اقدام کنیم.