دوربین فیلمبرداری HD برای کاربران خانگی

بازار دیجیتال- شرکت Sony که در سال‌های اخیر به رشد قابل توجهی در بازار محصولات خانگی الکترونیک رسیده است، محصول جدیدی را از سری دوربین‌های فیلمبرداری خود به بازار معرفی کرد. این شرکت که محصولاتش یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال هستند، حالا تصمیم دارد تمرکز بیشتری روی بازار دوربین‌های فیلمبرداری با کیفیت تصویر بالا (HD) بکند. به این ترتیب دوربین فیلمبرداری جدید خود را در مدل HDR-SR۸E به بازار معرفی کرد.

این محصول که در دسته دوربین‌های HD قرار دارد، تمام قابلیت‌های موردنیاز کاربران خانگی را در اختیار آنها می‌گذارد.

این دوربین مانند اغلب دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال جدید شرکت Sony مجهز به دیسک نوری، هارددیسک و کارت حافظه جانبی است. وضوح تصویر دوربین فیلمبرداری جدید این شرکت در حالت فیلمبرداری برابر ۱۰۸۰×۱۴۴۰ پیکسل است، در حالی که این رقم در حالت عکاسی به ۲/۳مگاپیکسل می‌رسد که از نظر بسیاری از کارشناسان رقم خوبی در میان دوربین‌های فیلمبرداری است.

ابعاد عکس‌‌های این دوربین همچنین به ۱۶۰۲×۲۸۴۸ پیکسل افزایش پیدا کرده است.

طول عمر باتری این دوربین در هر بار شارژ، برای فیلمبرداری در مدت ۱۳ و نیم ساعت کافی است، HDR-SR۸E دارای هارددیسکی با حافظه ۱۰۰ گیگابایت است که امکان ذخیره ۳۰ساعت فیلم ضبط‌شده توسط این دوربین را به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین که پوشش لنز آن با روشن‌شدن آن به طور خودکار باز می‌شود، مجهز به یک میکروفون و یک ورودی هدفون هم هست.

HDR-SR۸E که از اواخر ماه میلادی گذشته (آگوست) به بازار عرضه شد، قرار است ابتدا در بازار اروپا و انگلستان به فروش عمومی برسد. شرکت Sony هم قیمت این دوربین را برابر ۸۹۳ یورو اعلام کرده است.