ثبات قیمت در بازار رم و مادربورد

بازار دیجیتال- قیمت انواع رم و مادربورد طی یک هفته اخیر ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. طبق اعلام فعالان بازار، ماه رمضان، رکود نسبی در بازار خرید وفروش قطعات کامپیوتری، از جمله رم و مادربورد را در پی داشته است و این احتمال وجود دارد که از اوایل آبان‌ماه شاهد رشد قیمت انواع مختلف این کالا در بازار باشیم.

عدلی، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری، گیگابایت و ایسوس را از برند‌‌های پرفروش این کالا در بازار معرفی کرده و می‌گوید: مدل M۲V از مادربوردهای پرفروش Asus است که پشتیبانی از پردازنده‌های AMD، چیپ‌ست VIAR VI۸۲۳۷A، تجهیز به حافظه ۸GB و پورت USB۲/۰ از ویژگی آن است.

این مادربورد به قیمت ۷۳هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی همچنین مدل‌های P۳۵DS۴ا، P۳۵DS۳L و P۳۵S۳L را از مادربوردهای جدید گیگابایت معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۱۹۸هزار، ۱۲۱هزار و ۱۲۵هزار تومان به فروش می‌رسند.

ساعدی، یک فروشنده دیگر نیز از ثبات قیمت انواع مادربورد در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و می‌گوید: این قیمت‌ها نسبت به دو هفته گذشته در حدود ۲ تا ۵هزار تومان کاهش یافته است.

این فروشنده همچنین می‌‌گوید: قیمت انواع رم نیز طی دو هفته گذشته در حدود ۵ تا ۶هزار تومان کاهش یافته است که علت اصلی این امر افت آمار خرید و فروش این کالا به علت فرارسیدن ماه رمضان است.

بحری، یک فروشنده دیگر از فروش بالای رم‌های King Ston در بازار خبر می‌دهد و می‌گوید: به‌رغم عرضه رم‌های King Ston با گارانتی‌های متفرقه، این رم‌ها در بازار از فروش بالایی برخوردارند.

وی افت قیمت رم‌های این برند را در حدود ۵ تا ۶هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر رم‌‌های یک گیگابایتی جزو پرفروش‌های بازار هستند که در بازار با قیمت ۳۵ تا ۴۰هزار تومان به فروش می‌رسند.