پیامک لاتین برای دولتی‌ها ممنوع شد

محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گویی پیرامون اخطار سازمان بازرسی کل کشور درباره کاهش قیمت پیام کوتاه به شرکت مخابرات گفت: تعرفه‌های مخابراتی جزو درآمد دولت است و حتی مجلس نمی‌تواند درآمد دولت را کاهش دهد، زیرا دخالت در امور اجرایی است. به گفته وزیر ارتباطات تعرفه‌ها دارای یک سیستم کلی است و نمی‌توان یکی را در نظر گرفت و بقیه را در نظر نگرفت. در حال حاضر روی یک نظام تعرفه‌ای کار می‌شود که شامل تلفن درون‌شهری و بین‌شهری ثابت، سرویس‌های اینترنتی، تلفن‌همراه و پیام‌کوتاه است.

تعرفه‌های سیم‌کارت‌ دائمی همراه‌اول کاهش نمی‌یابد

بعداز صحبت‌های روز گذشته وزیر ارتباطات در مورد کاهش هزینه پیام کوتاه، این بار وفا غفاریان، معاون وزیر به فارس گفته که طرحی برای کاهش هزینه‌ها و تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی ارتباطات سیار در مخابرات دردستور بررسی نیست.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که بعداز مهرماه عملیات اجرایی واگذاری سهام مخابرات ایران آغاز می‌شود.

پیامک فقط فارسی

بر اساس بخشنامه دولت از این پس ارسال و دریافت پیام‌های کوتاه در سیستم دولتی تنها به صورت متن فارسی انجام خواهد شد.

بر همین اساس ارسال و دریافت پیام کوتاه با استفاده از الفبای انگلیسی توسط روابط‌عمومی تمام شرکت‌های دولتی و سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های دولت ممنوع اعلام شده است.

این در حالی است که هزینه ارسال پیامک به وسیله حروف فارسی دوبرابر حروف لاتین است و اپراتورهای تلفن‌همراه هنوز نتوانسته‌اند به راهکاری برای کاهش قیمت SMSهای فارسی دست یابند.

هزینه نمایشگر از قبوض حذف نشده است

گفته می‌شود که تصویب حذف هزینه هزار تومانی نمایشگر تلفن‌همراه در دستور امروز (۸مهر ماه) کمیسیون تنظیم مقررات قرار گرفته است و این در حالی است که صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیش از این اعلام کرده بود که هزینه نمایشگر از این دوره در قبض‌های تلفن‌همراه درج نخواهد شد. همچنین در جلسه امروز بحث و بررسی پیرامون اپراتور اول یعنی شرکت مخابرات ایران، چارچوب و کلیات آن انجام خواهد شد.

مخابرات با ما هماهنگ نیست

محبیان عراقی، مدیرعامل شرکت پست از آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به شرکت پست در هفته جاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و به موبنا گفته که تاکنون در این زمینه هیچ‌گونه هماهنگی با این شرکت صورت نگرفته است. با این حال محبیان آمادگی شرکت متبوعش را پیرامون توزیع سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول اعلام کرده است.