تولیدکنندگان لوازم جانبی همراه پولدارتر می‌شوند

بازار دیجیتال- براساس تحقیقات صورت گرفته تا پایان سال‌جاری میلادی درآمد حاصل از فروش لوازم جانبی تلفن‌همراه افزایش می‌یابد. موسسه تحقیقاتی ABI اخیرا اعلام کرده است، درآمد حاصل از فروش هدست‌های بلوتوث و سیم‌دار تلفن‌همراه تا پایان سال ۲۰۰۷، به ۵میلیارد دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر، این موسسه پیش‌بینی کرده است که درآمد حاصل از فروش کارت حافظه جانبی تلفن‌همراه در سال‌جاری به ۷میلیارد دلار برسد. گفته می‌شود، روند رو به رشد حافظه‌های جانبی تلفن‌همراه تا پنج‌سال آینده ادامه خواهد داشت، به طوری که این وسیله در آینده نزدیک به پردرآمدترین لوازم جانبی تلفن‌همراه تبدیل خواهد شد. در کنار کارت‌های حافظه در حالی که این روزها در اکثر جعبه‌های گوشی تلفن‌همراه هدست نیز وجود دارد، اما با ارائه روزافزون بلوتوث‌هایی با تکنولوژی‌های جدید و ظاهر جذاب روند رو به رشد فروش هدست‌ها ادامه خواهد داشت.

پیش از این فروشندگان گوشی تلفن‌همراه تنها هدست‌های سیم‌دار را همراه با گوشی عرضه می‌کردند، اما هم‌اکنون هدست‌های مجهز به بلوتوث نیز به همراه گوشی فروخته می‌شود. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که بازار لوازم جانبی تلفن‌همراه تا سال ۲۰۱۲ درآمدی بالغ‌بر ۸۰ میلیارد دلار نصیب این صنعت ‌کند.

کارشناسان می‌گویند: فروشندگان تلفن‌همراه در آینده تعداد بیشتری از لوازم جانبی موبایل را همراه گوشی ارائه می‌دهند، زیرا شواهد نشان می‌دهد که برای فروش گوشی‌های گران، هوشمند و با قابلیت بالا باید لوازم جانبی مختلف جدید ارائه شود تا کاربران بتوانند با استفاده از آن از ویژگی‌های چندرسانه‌ای گوشی خود لذت ببرند.