اولترابوکی پرقدرت برای گیمرها
دنیای‌اقتصاد- برای گیمرها و در کل علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بسیار اهمیت دارد که دستگاهی در اختیار داشته باشند که علاوه بر رفع نیازهای کاربری آنها، به راحتی حمل و نقل شود و جابه‌جایی آن سخت نباشد تا به این ترتیب دستگاه را بتوان همه جا همراه خود برد. با توجه به این نیاز، برخی از شرکت‌های سازنده اقدام به تولید نمونه‌های فوق حرفه‌ای از سری اولترابوک‌ها کرده‌اند. یکی از این برندها ایسوس است که اقدام به عرضه دستگاهی باقابلیت با وزن کم از سری فوق باریک‌ها به بازار عرضه کرده است. این لپ‌تاپ جدید و باقابلیت S550 نام دارد.
این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده (INTEL CORE I۷ (IVY BRIDGE است که اگر چه در حد پردازنده‌های HASWELL جدید نیست،اما از پرقدرت‌های بازار به شمار می‌آید.
روی این لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای همچنین رم شش گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه یک ترابایت نصب شده است.
برخلاف سایر اولترابوک‌های موجود در بازار، ایسوس برای این اولترابوک اپتیکال درایو در نظر گرفته است.
اپتیکال درایو در نظر گرفته برای این دستگاه DVD/RW است. کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم GEFORCE GT۷۴۰ UPTO ۵.۸GB با ظرفیت حافظه واقعی چهار گیگابایت است. البته این موضوع مورد انتقاد برخی از کارشناسان بازار قرار گرفته است.
به گفته برخی از کارشناسان، تعبیه چنین کارت گرافیک پرقدرتی روی یک دستگاه فوق باریک موجب می‌شود دستگاه بیش از حد تولید حرارت کند و فن‌های یک دستگاه فوق باریک هم پاسخگوی چنین میزان حرارتی نخواهند بود.
به گفته آنها به همین دلیل است که سایر برندها در عرضه اولترابوک‌هایی با چنین کانفیگی (قابلیت‌های فنی) دست به عصا اقدام کرده‌اند.
در مورد صفحه نمایش این دستگاه هم باید بگوییم که S۵۵۰ به صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی مجهز است که بهترین گزینه برای گیمرهاست. تجهیز به پورت USB ۳.۰ ،WIFI، پورت HDMI، وب‌کم، ریموت کنترل و... از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. قیمت در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ فوق باریک در حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.