مجلس به دنبال رفع مشکل سرعت اینترنت
عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه محدودیت‌ها مصونیت نمی‌آورد، گفت: کلیت مجلس به دنبال این است که بحث مشکل سرعت اینترنت در کشور یک بار برای همیشه رفع شود.
سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با «موبنا» تصریح کرد: دولت‌های گذشته شعار دولت الکترونیک را مطرح کردند، اما زیرساخت لازم برای ایجاد دولت الکترونیک وجود ندارد.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث تبادل اطلاعات و ICT ثباتی وجود ندارد و کمیت و کیفیت این بخش در نوسان است، افزود: در این زمینه در بخش ارائه خدمات به مردم باید ثبات ایجاد شود. وی تاکید کرد: برای ایجاد دولت الکترونیک باید در زیرساخت‌ها تجدیدنظر صورت گیرد و ساختار مجموعه وزارت ارتباطات نیز نیازمند تغییر جدی است و باید به این موضوع پرداخته شود که آیا در نظر داریم از بخش ICT بین‌المللی درآمد داشته باشیم یا خیر.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مصوبه محدودیت سرعت اینترنت از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نظر به خواسته عمومی و قول دولت برای رفع این محدودیت آیا مجلس به این مقوله ورود پیدا می‌کند؟ گفت: در بحث ارتباطات، برخی منتقدان عنوان می‌کنند دسترسی‌ها باید محدود شود و برخی نیز بر این باورند که دسترسی‌ها نباید محدود شود. این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: باید این فضا فراهم شود تا محققان، پژوهشگران، دانشمندان و دانشجویان ما بتوانند از اینترنت و فضای تبادل اطلاعات برای ارتقای شاخص‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی کشور کمال استفاده را ببرند. عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه محدودیت‌ها مصونیت نمی‌آورد، خاطرنشان کرد: باید برای اینگونه فعالیت‌ها راهکاری صحیح اندیشیده شود، این در حالی است که بالاخره در هر فرآیندی افراد سودجو وجود خواهند داشت و این حضور دلیلی بر حذف صورت مساله نمی‌تواند باشد.