دنیای‌اقتصاد- یکی از معاونان ارشد شرکت گوگل که مسوولیت بخش مدیریت محصولات آندرویدی را به‌عهده داشت، این شرکت را برای پیوستن به شرکت چینی Xiaomi که در زمینه تولید موبایل هوشمند فعالیت می‌کند، ترک کرد.
«هوگو بارا» که از سال 2008 در گوگل مشغول به کار بوده، یکی از چهره‌های شناخته شده گوگل است که در تمام کنفرانس‌های Google I/O حضور پررنگی داشته است. جالب است بدانید که شرکت چینی Xiaomi تنها در زمینه ساخت موبایل‌های آندرویدی آن هم برای بازار چین فعالیت می‌کند.
به این ترتیب به نظر می‌رسد شرکت Xiaomi قصد دارد با جذب یک نیروی با تجربه و حرفه‌ای خودش را به رهبر بازار موبایل‌های هوشمند در چین تبدیل کند. ماه گذشته وب سایت Macworld گزارش داده بود که شرکت Xiaomi توانسته است از نظر تعداد فروش در چین از اپل هم سبقت بگیرد.
گوگل هم در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «ما برای هوگو بارا بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم و جای او در گوگل خالی است. ما خوشحالیم که او همچنان در اکوسیستم آندروید باقی می‌ماند». نکته جالب در بخش دیگری از این بیانیه است که نشان می‌دهد احتمال اینکه بارا در جایگاه مدیرعاملی شرکت Xiaomi قرار بگیرد، کم نیست. با این حال اما هنوز دقیقا مشخص نیست که هوگو بارا چه سمتی در این شرکت چینی خواهد داشت.