ساعت هوشمندی با عمر باتری طولانی
دنیای‌اقتصاد- در حالی که بازار معرفی و عرضه ساعت‌های هوشمند این روزها داغ شده است، حالا شرکت‌های دیگری علاوه بر اپل، مایکروسافت، گوگل، سونی و سامسونگ هم به حضور در این بازار علاقه‌مند شده‌اند. در همین راستا شرکت کوالکام هم به این بازار که تازه در حال شکل گرفتن است، علاقه‌مند شده و قصد دارد با ساعتی به نام Toq وارد آن شود.
ساعت هوشمند کوالکام دارای صفحه نمایش لمسی است و طوری طراحی شده که با ابزارهای آندرویدی هماهنگ شود. سامسونگ اعلام کرد که ساعت هوشمند Galaxy Gear یک روز کاری را بدون نیاز به شارژ باتری کار می‌کند، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ساعت مچی باید طول عمر باتری بالاتری هم داشته باشد.
این همان موضوعی است که به نظر می‌رسد کوالکام توجه بیشتری به آن داشته است، چون ساعت هوشمند Toq از یک صفحه نمایش بسیار کم مصرف به نام Mirasol بهره می‌برد.
این تکنولوژی امکان افزایش تراکم پیکسل در نمایشگرها تا ۵۷۶ نقطه‌در‌اینچ را فراهم آورده و علاوه بر آن شدت روشنایی را به شدت بهبود داده است.
کوالکام اعلام کرده است که این تکنولوژی خاص باعث می‌شود تا صفحه نمایش حتی در نور بسیار کم هم قابل مشاهده باشد و از همه مهم‌تر اینکه مصرف انرژی در آن بسیار کمتر از صفحه نمایش‌های رایج بازار باشد.
کوالکام معتقد است که ساعت هوشمند Toq بین ۳ تا ۵ روز بدون نیاز به شارژ باتری، کار می‌کند تا با این اوصاف عمر باتری آن به ۳ تا ۵ برابر بیشتر از ساعت هوشمند سامسونگ برسد.
ساعت مچی Toq امکان اتصال به گوگل پلی و دریافت نرم‌افزارهای سازگار با آندروید ۴/۰۳ به بالا را داشته و همچنین دارای یک هدست بی سیم بلوتوث به‌عنوان لوازم جانبی خودش است.