دنیای‌اقتصاد- ماوس یکی از تجهیزات کامپیوتری است که مورد استفاده تمام کاربران رایانه، چه کاربران حرفه‌ای و چه کاربران مبتدی و... قرار می‌گیرد.
به عبارتی می‌توان گفت: ماوس‌ها از دسته کالاهایی هستند که با وجود رشد تکنولوژی و عرصه کامپیوترهای مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین همچنان جایگاه خود را نزد کاربران و در نتیجه در بازار حفظ کرده و به همین ترتیب شاهد عرضه نمونه‌های گوناگونی از این کالا در برند و مدل‌های متنوعی در بازار هستیم.
به گفته فعالان بازار، با توجه به اهمیت کاربری این کالا، در بازار شاهد عرضه نمونه‌های گوناگونی با قیمت‌های مختلف هستیم تا تمام گروه‌های کاربری بتوانند به راحتی از این کالا استفاده کنند.
به گفته آنها به همین دلیل در بازار علاوه بر اینکه شاهد حضور برندهای مطرحی چون a۴tech ، apple ،genius هستیم، شاهد عرضه برندهای ایرانی و علاوه بر این نمونه‌های وارداتی با برندهای نه چندان شناخته شده و حتی بدون مارک هستیم که قیمتی بسیار کم دارند. فعالان بازار می‌گویند، این محصولات ارزان قیمت مورد استقبال اکثر کاربران کامپیوترها از pc گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و... قرار گرفته و مخاطبان زیادی دارند. اما برندهای مطرح هم مخاطبان خاص خود را دارند. به گفته آنها با توجه به رشد قیمت‌ها و همچنین افزایش سطح کیفی و البته عرضه محصولات ایرانی، ماوس‌های ایرانی نیز محبوبیت زیادی در بازار یافته‌اند.

شاخص محبوبیت بازار موس
به گفته مولوی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر، اگر چه مخاطبان خاص و آنهایی که به تجهیزات جانبی و به برند آن حساس هستند همچنان به سراغ برندهای گران‌قیمت و مطرح می‌روند، اما اکثریت توجه به سمت نمونه‌های ایرانی جلب شده است. چراکه محصولات ایرانی علاوه بر اینکه از لحاظ طراحی رشد کرده است، بلکه از لحاظ کیفی نیز نسبت به سابق در حد مطلوب‌تری است.
بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، در بازار ماوس برند فراسو در صدر محبوب‌های بازار ایستاده است که سهم محبوبیت ماوس‌های این برند ۳/۴۳ درصد از کل سهم فروش بازار است. این در حالی است که سهم فروش محصولات این برند در دی ماه سال قبل ۳/۴۱ درصد گزارش شده است.
پس از این برند نیز A۴TECH با کسب سهم محبوبیت ۵/۲۱ درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار ماوس ایستاده است. سهم محبوبیت ماوس‌های این برند در بازار دی ماه سال ۹۱ در حدود ۶/۱۹ درصد بوده است. جینیوس هم برند دیگری است که در بازار ماوس در رتبه سوم محبوب‌های بازار ایستاده است. سهم محبوبیت ماوس‌های این برند در تیر ماه گذشته در حدود ۳/۱۳ درصد گزارش شده است. این درحالی است که سهم محبوبیت ماوس‌های این برند در دی ماه سال قبل در حدود ۴/۱۹ درصد گزارش شده است.


معرفی باریک‌ترین کامپیوتر نسل جدید
باریک‌ترین کامپیوتر نسل جدید توسط شرکت رایانه‌ای MSI تولید شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، شرکت رایانه‌‌ای MSI جدیدترین سیستم all in one pc را با نام Adora۲۴ تولید و به بازار معرفی کرده است. این دستگاه باریک‌ترین All-in-One جهان شناخته شده است.
ضخامت این محصول ۲۱ میلی‌متر است که برای یک PC بسیار عالی است و پردازنده چند هسته‌ای i۳/i۵ نسل سوم Core اینتل و کارت گرافیک قدرتمند Nvidia GT ۷۴۰M با ۲ گیگابایت حافظه vram قدرت خوبی را به این دستگاه سبک وزن و باریک داده است و با استفاده از فناوری انحصاری انویدیا Optimus، مدیریت بسیار مناسبی روی بارگذاری کارت گرافیک و در نتیجه مصرف توان این all in one pc msi ۲۴ اینچی داده است.
صفحه نمایش ۶/۲۳ اینچی لمسی با قابلیت تشخیص ۱۰ تماس با وجود فناوری Flicker-Free، از خستگی چشم در اثر استفاده طولانی مدت از Adora۲۴ جلوگیری می کند.