آسیا ـ پاسیفیک، بزرگ‌ترین بازارخدمات پیش‌پرداختی تلفن‌همراه جهان
در کشورهای حوزه منطقه آسیا ـ پاسیفیک بیشترین تمایل برای استفاده از خدمات پیش‌پرداخت موبایلی در سراسر جهان وجود دارد و کاربران بالاترین سطح تجربه از این خدمات را دارند.
نتایج بررسی‌های جدیدی که مرکز KPMG آن را منتشر کرده است نشان داد کاربران در بخش خدمات پیش‌پرداختی تلفن‌همراه سرویس‌های متفاوتی را در سراسر جهان تجربه می‌کنند و این سرویس‌ها بر اساس موقعیت‌های جغرافیایی و مراکز عرضه‌کننده آنها تغییر می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولارنیوز، مطالعه مرکز KPMG بر بازار ۷۷۰ میلیارد دلاری خدمات پیش‌پرداختی تلفن‌همراه در جهان تاکید داشت و طی آن نخستین تجربیات کاربران ۱۰۶ اپراتور مختلف در ۲۵ کشور جهان برای استفاده از این قبیل خدمات بررسی شد.
این مطالعه از طریق بررسی ۸۵۰ فروشگاه عرضه‌کننده خدمات مخابراتی، ۷۵۰ مرکز پشتیبانی خدمات و محتوای تلفنی، ۱۴۰۰ سیم‌کارت جدید خریداری شده و بیش از ۵۰۰ سرویس مخابراتی انجام شد. گزارش نهایی مرکز KPMG مربوط به بررسی یاد شده نتایج قابل ملاحظه‌ای را در مراکز فروش خدمت، مراکز تامین کننده محتوا و کانال‌های آنلاین نشان داد.
طبق این بررسی مشخص شد در کشورهای حوزه منطقه آسیا - پاسیفیک بیشترین تمایل برای استفاده از خدمات پیش‌پرداخت موبایلی در سراسر جهان وجود دارد و کاربران بالاترین سطح تجربه از این خدمات را دارند.
کارشناسان اعلام کردند: کشورهای چین، اندونزی و سنگاپور به‌ترتیب بیشترین ضریب نفوذ استفاده از خدمات پیش‌پرداخت تلفن‌همراه را در سراسر جهان داشته‌اند. این طور که گفته می‌شود تنها ۴۵ درصد اپراتورهای مخابراتی در جهان موفق شدند این قبیل خدمات را به صورت آنلاین به مشترکان خود به فروش برسانند. این مساله نشان داد که اپراتورهای عرضه‌کننده خدمات موبایلی همچنان برای ارائه سرویس‌های آنلاین با مشکل مواجه هستند.