آفریقایی‌ها ویندوزفون را پسندیدند
پلت‌فرم‌های ویندوزفون مایکروسافت و آندروید گوگل توانسته در بازار آفریقای جنوبی طرفداران زیادی جلب کرده و جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.
به گزارش «موبنا»، در حالی که پلت‌فرم‌های ویندوز فون
و آندروید در بازار آفریقای جنوبی در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند سیستم‌عامل iOS اپل و بلک‌بری رشد و پیشرفت چندانی نداشته‌اند. این در حالی است که در طول سال ۲۰۱۲ بلک‌بری جایگاه شماره یک را در بازار آفریقای جنوبی داشت و از هر ۱۰ گوشی هوشمند فروخته شده در این کشور ۶ مدل را گوشی‌های بلک‌بری تشکیل می‌دادند.
حتی در جریان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ به شش نفر از قهرمانان یک دستگاه گوشی طلای Bold ۹۹۰۰ بلک‌بری اهدا شد.
اما از سال گذشته تاکنون میزان فروش گوشی‌های بلک‌بری با کاهش همراه شده، این در حالی است که فروش گوشی‌های مبتنی بر پلت‌فرم ویندوز فون با ۴۷ درصد افزایش روبه‌رو شده است. از سوی دیگر گوشی‌های آی‌فون با پلت‌فرم iOS نتوانسته سهم زیادی در بازار به خود اختصاص دهد که این موضوع را بیشتر به قیمت بالای گوشی‌های این برند مرتبط می‌دانند. اما فروش گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید در این بازار با افزایش ۲۰ درصدی همراه شده است. از گوشی‌های ویندوزفونی نوکیا که بیشترین میزان فروش را داشته می‌توان به Lumia ۵۲۰ اشاره کرد. بنابراین مایکروسافت و نوکیا توانسته‌اند سهم خوبی از بازار آفریقای جنوبی به
خود اختصاص دهند.