دنیای‌اقتصاد- همکاری دو شرکت Asus و گوگل به عرضه تبلت ارزان قیمت نکسوس 7 منتهی شد تا جنجال جدیدی در بازار ایجاد کند و دسته جدید تبلت‌های 7 اینچی را در بازار محبوب و پرطرفدار کند.
حالا شرکت Nvidia هم تصمیم دارد با ارائه قطعات ارزان قیمت، تبلتی را به عنوان رقیب جدی نکسوس 7 روانه بازار کند.
این شرکت مدتی قبل وعده تولید و عرضه تبلت‌های ارزان قیمت مبتنی بر پردازنده تگرا ۴ را داده بود، این در حالی است که گوگل تصمیم گرفت نسل جدید نکسوس ۷ را با پردازنده کوالکام عرضه کند و به این ترتیب، Nvidia را کنار گذاشت. شرکت Asus هم فبلت ارزان‌قیمت PhonePad خود را با پردازنده اینتل روانه بازار کرد و از تگرا ۴ استفاده نکرد.
بسیاری از فعالان بازار معتقدند که شرکت Nvidia به همین دلیل به طراحی و تولید تبلت خودش روی آورده است. در همین راستا به تازگی یک وب‌سایت خبری چینی تصویری از تبلتی به نام Tegra Tab را منتشر کرد که به نظر می‌رسد مجهز به صفحه نمایش ۷ اینچی بوده و برای رقابت با تبلت‌های Asus و نکسوس ۷ عرضه شود. در این تصاویر قسمت‌های مربوط به پورت Micro HDMI و پورت مربوط به قلم دیجیتال مشخص شده است؛ قابلیت‌هایی که در تبلت‌های نکسوس وجود ندارند. این وب‌سایت چینی اعلام کرده است که شرکت Shenzhen تولیدکننده تبلت Nvidia خواهد بود.