گسترش خطوط ارتباطی و حضور فعالانه در مجامع ارتباطی منطقه‌ و بین‌الملل
محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گسترش خطوط ارتباطی در سطح کشور را از اولویت‌های برنامه کاری خود خواند و اعلام کرد: حضور فعالانه در مجامع ارتباطی منطقه‌ و بین‌الملل با درنظر گرفتن منافع ملی، از عواملی است که باعث رشد جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه در زمینه توسعه فعالیت‌های الکترونیکی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با دکتر کاظم جلالی رییس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.
کاظم جلالی در این دیدار با تاکید بر اهمیت ارتباطات در دنیای امروز گفت: باید در کشور زمینه‌های گسترش خطوط ارتباطی و زیرساخت ایجاد شود، چرا که امروز یکی از زیربناهای لازم برای توسعه کشور، ایجاد خطوط ارتباطی گسترده است.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات نسبت به کشورهای منطقه را کند توصیف کرد و یادآور شد: در چند سال اخیر جایگاه ایران در زمینه شاخص توسعه دولت الکترونیک با وجود پیشرفت هشت پله‌ای در جهان، در بین کشورهای سند چشم‌انداز تغییری نکرده که در این زمینه دولت تدبیر و امید باید گام‌های سازنده‌ای به سمت دستیابی به افق چشم‌انداز بردارد.
محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های خود، توضیح داد: توسعه شبکه و زیرساخت از طریق شبکه باند بین‌المللی و شبکه داخلی یکی از اولویت‌های کاری من در صورت تصدی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود که این امر زمینه‌ساز رشد در حوزه‌های بسیاری را فراهم می‌کند.
واعظی با تاکید بر کاربردی بودن گزارش‌های علمی و کارشناسانه مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: تحقیق و توسعه فناوری‌های بومی در کشور نیازمند تدوین ضوابط و مقرراتی است که امید می‌رود با همکاری هرچه بیشتر با مرکز پژوهش‌های مجلس بتوان در این زمینه گام‌های بلند و موثری برداشت.