آی‌تی‌ایران- با بهره‌وری از پروژه Loon، گوگل قصد دارد اینترنت را به وسیله بالون به دنیای تنکنولوژی عرضه کند. اولین بار گوگل بالون‌های عظیم مجهز به اینترنت را در نیوزیلند به هوا فرستاد و حالا قصد دارد این آزمایش را در کالیفرنیا انجام دهد. اما این پروژه آزمایشی با انتقاد بیل گیتس روبه‌رو شد.
گوگل در صفحه پروژه لوون در گوگل پلاس گفته است: «هدف از هوا کردن این بالون‌ها این است که بتوانیم در مورد روش‌های جدید برای پیشرفت تکنولوژی تحقیق کنیم مانند پنل‌ها و باتری‌های خورشیدی و... »
گوگل همچنین اضافه کرد که زمانی که بالون بر فراز فرسنو (شهری در کالیفرنیا) بوده تداخلات سیگنالی وجود داشته است.
اما رییس شرکت مایکروسافت ، بیل گیتس معتقد است: این تکنولوژی آنقدر مساله حیاتی و مهمی نیست و کشور‌های در حال توسعه مشکلات مهم‌تری دارند که باید به آنها رسیدگی شود. بیل گیتس در مصاحبه‌ای با مجله Bloomberg businessweek اظهار کرد:
«تصور کنید شخصی به خاطر بیماری مالاریا رو به مرگ است، به آسمان نگاه می‌کند و بالون اینترنتی را می‌بیند. نمیدانم بالون چگونه می‌خواهد به او کمک کند مطمئنم هیچ وبسایتی هم جواب این سوال را نمی‌داند. من شدیدا به انقلاب دیجیتالی معتقد هستم، اما اتصال مراکز درمانی و مدارس در کشورهای کم‌درآمد به دنیای مجازی به نظر من بسیار مطلوب‌تر است.»
بیل گیتس انجمن Bill & Melinda Gates را به منظور اصلاح سطح آموزش و سلامت در سرتاسر دنیا، پایه‌گذاری کرد و بیماری مالاریا از جمله مشکلاتی است که این انجمن به آن رسیدگی می‌کند. این انجمن بیشتر از ۲ میلیارد دلار به منظور ریشه‌کنی مالاریا و ۴/۱ میلیارد دلار برای مبارزه با ایدز سرمایه‌گذاری کرده است. همانند Google Glass ، پروژه لون هم ( Project Loon) به لیست پروژه‌های آینده گوگل اضافه شده است. گوگل عنوان کرده که این پروژه در روزهای ابتدایی خود به سر می‌برد.