لپ‌تاپ‌های مبتنی بر تکنولوژی‌جدید
دنیای‌اقتصاد- این روزها در بازار اخباری در رابطه با عرضه برخی از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های جدید که به پردازنده haswell مجهزند، به گوش می‌رسد.‌
خبرها حاکی از این است که رقابت شدیدی بین شرکت‌های تولید‌کننده لپ‌تاپ برای عرضه سریع لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید وجود دارد. سون، ام اس آی و البته دل برخی از مدل‌های جدید را در این زمینه به بازار معرفی کرده‌اند.
یکی از این نمونه‌های جدید لپ‌تاپ جدید شرکت DELL است که Dell Latitude ۷۰۰۰ نام دارد.
این لپ‌تاپ که در سایز و با کانفیگ‌های گوناگونی به بازار عرضه شده است به پردازنده HASWELL مجهز است که به طور ویژه برای تامین پردازشی کم مصرف با مزایایی از جمله کارآیی بهتر طراحی شده است. این پردازنده‌ها بیشتر برای اولترابوک‌های هیبریدی و لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
لپ‌تاپ‌های جدید این برند که Latitude ۷۰۰۰ نام دارند،شامل اولترابوک ۵/۱۲ اینچی Latitude E۷۲۴۰ و اولترابوک ۱۴ اینچی Latitude E۷۴۴۰ هستند که قرار است با قیمت‌های ۱۱۷۰ و ۱۰۵۰ دلار به بازار بیایند.
Latitude E۷۲۴۰ از نمایشگری ۵/۱۲ اینچی با رزولوشن ۱۳۳۶ در ۷۶۸ پیکسل به همراه پردازنده ۷/۱ گیگاهرتزی Core i۳-۴۰۱۰U، رم ۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت SSD بهره می‌برد. ‌هارد این لپ‌تاپ فوق سبک و خوش ترکیب هم SSD و با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است.
در مورد باتری دستگاه نیز باید بگوییم که ۳۱ Whr تعریف شده است. این مدل اتصالات وایمکس، HSPA+ و LTE را نیز یدک می‌کشد و از سیستم‌عامل ویندوز هشت بهره‌مند است.
در مورد مدل Latitude E۷۴۴۰ هم باید بگوییم که این لپ‌تاپ به نمایشگری ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۳۳۶ در ۷۶۸ پیکسل مجهز شده و نیروی خود را از پردازنده Core i۳-۴۰۱۰U، رم ۴ گیگابایتی تامین می‌کند. هارددیسک دستگاه هم معمولی و با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایتی بوده و خبری از ‌هارد SSD نیست.
مدل ۱۴ اینچی ۱/۶ کیلوگرم وزن و دو سانتی‌متر نیز ضخامت دارد. باتری دستگاه ۳۴ Whr است و قرار است به ۴۵ Whr ارتقا یابد. این اولترابوک به صورت صفحه لمسی نیز به صورت ۱۰۸۰ و اچ دی تعریف می‌شود.