یک شرکت ژاپنی، نوعی محرک پیزوالکتریک را با یک فیلم رزین ویژه، با هدف تولید بلندگوی فیلم پیزو ترکیب کرده که این بلندگو به طور قابل‌توجهی باریک‌تر و سبک‌تر از بلندگوهای الکترومغناطیسی معمولی بوده، اما سطوح شنیداری مشابهی را ایجاد می‌کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این فناوری «صدای شنیداری هوشمند» (Smart Sonic Sound) نام گرفته است.
شرکت Kyocera، بلندگوی جدیدی را برای کاربرد در تلویزیون ۵۵ اینچ OLED با صفحه منحنی ال جی ارائه داده است.
این شرکت امیدوار است فناوری مزبور دامنه بیشتری را در اختیار طراحان تلویزیون‌های آتی، رایانه‌ها و تبلت‌ها بگذارد تا بلندگوها را در بخش جلویی محصولاتشان تعبیه کرده و امکان کاهش اندازه کلی و همچنین بسط‌دادن انتخاب‌های طراحی را فراهم کنند. «صدای شنیداری هوشمند» در سه اندازه متفاوت عرضه شده است. اندازه بلندگوی بزرگ، ۷۰×۱۱۰×۵/۱ میلی‌متر بوده، ۲۳ گرم وزن دارد و دارای طیف فرکانسی ۲۰۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است.
نسخه متوسط دارای ابعاد ۳۵×۶۵×۰/۱ میلی‌متر بوده، هفت گرم وزن دارد و دارای طیف فرکانسی ۵۰۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است.
کوچک‌ترین بلندگو نیز دارای ابعاد ۶/۱۹×۵/۲۷×۷/۰ میلی‌متر است، فقط یک گرم وزن دارد و طیف فرکانس ۶۰۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز را داراست.
کیفیت و بلندی صدای حاصل تقریبا در سطوح مساوی و در طیف ۱۸۰ درجه ارائه می‌شود و این سامانه ابداعی نمایش صدای دقیق‌تری را ارائه می‌دهد.