تبلت 8 اینچی و مبتنی بر ویندوز 1/8
دنیای اقتصاد- درحالی که نسخه جدید سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 1 /8 تا کمتر از یک ماه دیگر به صورت رسمی منتشر خواهد شد، به تدریج تبلت‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل از راه می‌رسند. درست به همین دلیل شرکت Dell هم یک تبلت جدید مبتنی بر ویندوز 1/8 را معرفی کرده است.
هر چند این محصولات جدید مبتنی بر ویندوز ۱/۸ دست کم تا ماه نوامبر روانه بازار نمی‌شوند، اما رقابت در این زمینه شدت گرفته است و حتی شرکت Toshiba هم در نمایشگاه IFA امسال از تبلت جدید خود با نام Encore رونمایی کرد و Asus هم هفته گذشته تبلت Transformer Book TF۱۰۰ خود را معرفی کرد. حالا نوبت به شرکت Dell رسیده است تا تبلت خود را با نام Venue معرفی کند. شاید نام Venue برای اغلب ما کمی آشنا باشد؛ دلیل این موضوع هم آن است که شرکت Dell در سال ۲۰۱۰ یک موبایل هوشمند با این نام به بازار عرضه کرد که نتوانست چندان در بازار موفق شود. تبلت جدید این شرکت دارای صفحه نمایش ۸ اینچی بوده و مبتنی بر ویندوز ۱/۸ مایکروسافت است. شایعات زیادی در مورد وضوح تصویر صفحه نمایش Venue وجود دارد. بر اساس اخبار منتشر شده توسط سایت Verge، برخی معتقدند این تبلت با وضوح تصویر Full HD تولید خواهد شد در حالی که گروهی دیگر فکر می‌کنند وضوح تصویر آن در بهترین حالت ۱۲۸۰ در ۸۰۰ خواهد بود.
هر چند هنوز اطلاعات دقیق و زیادی درباره مشخصات فنی این تبلت منتشر نشده است، اما کارشناسان اعلام کرده‌اند این تبلت مجهز به پردازنده‌ چهار هسته‌ای سری Bay Trail اینتل است. این در حالی است که شرکت Dell هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت نهایی عرضه این تبلت اعلام و منتشر نکرده است.