رشد قیمت به دلیل افزایش تقاضا
دنیای‌اقتصاد- این روزها در بازار خرید و فروش تجهیزات جانبی کامپیوتر شاهد جنب و جوش بسیاری هستیم و بنا بر اعلام فعالان بازار این کالاهاف بازار رونق دارد.
به گفته آنها چه کاربر تبلت باشید و چه لپ‌تاپ، در هر حال به بازار تجهیزات جانبی کامپیوتری یا کالاهای مکمل نیاز پیدا خواهید کرد. به همین دلیل در بازار این روزهای کامپیوتر که با بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس مواجه است، شاهد رونق خوبی هستیم.
فعالان بازار می‌گویند، حافظه‌های فلش در ظرفیت‌های حافظه گوناگون، کیبوردهای مخصوص تبلت، انواع موس‌های وایرلس و...، هارددیسک در ظرفیت‌های کمتر از یک ترابایت، انواع اپتیکال درایو اکسترنال و... از کالاهایی هستند که طی مدت اخیر و به ویژه یک هفته گذشته بازار بسیار پررونق‌تری دارند، تا بازار کالاهایی نظیر لپ‌تاپ و تبلت.
محمد سوری، یکی از فعالان بازار تجهیزات جانبی کامپیوتر در این باره به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده است: بازار این کالاها از اوایل شهریورماه رونق گرفته است اما طی یک هفته گذشته رونق بیشتری در بازار مشاهده می‌شود.
به گفته این فعال بازار به دلیل رشد تقاضا در بازار تا حدودی با رشد قیمت مواجه شده‌ایم که این موضوع تاثیری بر روند تقاضا در بازار نداشته است. وی پیش‌بینی کرد در ماه‌های آتی وضعیت بازار بهتر از شش‌ماه نخست سال باشد.