از استقبال تا ضعف امنیتی
در حالی که از روز گذشته با حضور تیم کوک مدیرعامل اپل فروش آی‌فون‌های جدید آغاز شد، خبرهایی مبنی بر نفوذ امنیتی به این گوشی‌ها شنیده می‌‌شود.
جدیدترین تلفن اپل با داشتن حسگر اثر انگشت به‌عنوان یکی از امن‌ترین تلفن‌های هوشمند توصیف شده است؛ اما یک سایت فناوری با انتشار ویدئویی نشان داد که حتی یک گربه می‌تواند با پنجه خود از سد امنیتی آی‌فون ۵s بگذرد. برای مثال، سایت فناوری تک کرانچ به منظور آزمایش ویژگی حسگر اثر انگشت در آی‌فون ۵s که به کاربر تلفن این امکان را می‌دهد که قفل تلفن خود را با فناوری تشخیص پوست باز کند یک ویدئو تهیه کرده است. در این ویدئو مشاهده می شود که پس از چند بار خطای دستگاه در نهایت، پنجه گربه را به‌عنوان یکی از پنج کلید تعیین شده پذیرفته و دسترسی به محتوای تلفن را باز می کند.در جریان این آزمایش مشخص شد که به جای دست می‌توان سایر بخش‌های بدن را به‌عنوان کلید باز کردن قفل آی‌فون ثبت کرد تا نرم‌افزار تلفن را فریب داد.
در حالی این اتفاق رخ داده است که اپل در زمان معرفی این گوشی گفته بود که سیستم تاچ آی دی می‌تواند امنیت تلفن‌های هوشمند را متحول کند و جایگزین کلمه عبور سنتی باشد که کاربران هنوز از آن استفاده می‌کنند.