یک تبلت ارزان از اکستروم
دنیای اقتصاد- مدل Axpad 7E01 Plus از تبلت‌های ارزان قیمت و محبوب axtrom در بازار داخلی است. این تبلت آندرویدی با صفحه نمایش هفت اینچی‌اش دارای ابعادی برابر با 201‌×‌123‌×‌12 میلیمتر است و وزن آن معادل 336 گرم است.
همان‌طور که گفتیمAXPAD ۷E۰۱plus دارای یک نمایشگر ۷ اینچی با پنل LED است که وضوح تصاویر به نمایش در آمده در آن برابر با ۱۰۲۴‌×‌۶۰۰ پیکسل است و تصاویر از شفافیت و کیفیت قابل قبولی برخوردارند.
پردازنده به کار رفته در این مدل هم از سری پردازنده Dual Core ARM Cortex A۹ بوده و فرکانس کاری آن ۶/۱ گیگاهرتز است.
AXPAD ۷E۰۱plus دارای یک گیگابایت حافظه پردازشی رم از نوع DDR۳ است و میزان حافظه پیش فرض در نظر گرفته شده برای آن برابر با ۸ گیگابایت است. البته این مقدار حافظه پیش فرض به واسطه درگاه میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت علاوه بر حافظه پیش فرض قابل ارتقا است.
این تبلت به سیستم عامل آندروید تجهیز شده است. ویرایش در نظر گرفته شده برای این تبلت ۱/۴ از خانواده Jelly Bean است. AXPAD ۷E۰۱plus میزبان دو دوربین ۲ مگاپیکسلی است که یکی از آنها بالای نمایشگر قرار گرفته و ویژه مکالمات تصویری است. کیفیت تصاویر ثبت شده کاملا معمولی است و نباید روی آن چندان حساب باز کرد.
در مورد این تبلت می‌توان گفت، هر چند AXPAD ۷E۰۱ plus را نمی‌توان یک مدل میان رده جنجالی نامید، اما با توجه به قیمت آن می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید خوب محسوب شود. امکان اتصال سیم‌کارت با قابلیت مکالمه، سخت‌افزار خوب و کیفیت ساخت بسیار مناسب از جمله فاکتورهایی هستند که در قیاس با قیمت، AXPAD ۷E۰۱ plus را از برخی از تبلت‌های هم رده‌اش متمایز می‌کند. گارانتی معتبر محصول، اشتراک رایگان Kaspersky، محافظ نمایشگر و کیف مخصوص AXPAD ۷E۰۱ plus از سایر ویژگی‌های این تبلت است. به طور کلی کیفیت طراحی و ساخت خوب، امکان اتصال سیم کارت با قابلیت مکالمه، برخورداری از ویژگی‌های سخت‌افزاری خوب، تجهیز به سیستم عامل آندروید نسخه ۱/۴، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت از نقاط قوت این تبلت و کیفیت معمولی تصاویر دوربین، زاویه دید متوسط نمایشگر و... از نقاط ضعف این تبلت است.
تبلت مذکور با قیمتی در حدود ۶۰۰ تا ۶۲۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.